A jelentés szerint a gyárbezárások dominóhatást válthatnak ki, amely a beszállítói láncokban is következményeket vonhat maga után, így átrajzolva az amerikai és európai autóipari térképet. Azok az országok, amelyek alacsonyabb költségekkel rendelkeznek, és kedvezőbb gyártási környezetet kínálnak, a jövőben a gyártási kapacitás és az ellátási lánc fő csomópontjaivá válhatnak.
Pedro Pacheco, a Gartner alelnöke szerint az autóipar átalakulásában továbbra is a szoftverek és a villamosítás lesznek a kulcsfontosságú tényezők, de a gyártóknak 2025-ben számos bizonytalansággal kell szembenézniük. Ezek közé tartozik a károsanyag-kibocsátási szabályok változása, valamint a Kína és a Nyugat közötti kereskedelmi feszültségek, különösen az elektromos járművek piacán.
A Gartner szerint a kínai autógyártók előnyben vannak a szoftverek és a villamosítás terén, így képesek versenyképes, megfizethető elektromos járműveket kínálni.
Azonban a növekvő kereskedelmi korlátozások hatással lehetnek ezen előny megőrzésére, ami csökkentheti a versenyképes elektromos járművek elérhetőségét a fogyasztók számára.
A kutatócég azt jósolja, hogy a kínai autógyártók üzemeket vásárolhatnak vagy új gyárakat nyithatnak olyan alacsony költségű európai országokban és szabadkereskedelmi partnereknél, mint Marokkó vagy Törökország, hogy továbbra is versenyképes árakat kínálhassanak.
A Gartner előrejelzése szerint az elektromos buszok, személygépkocsik, kisteherautók és nehéz teherjárművek szállítása idén 17 százalékkal nőhet, és 2030-ra az autógyártók által értékesített összes járműmodell több mint 50 százaléka elektromos lesz.