A helyi tűzoltóság jelentése szerint a baleset idején 181 ember tartózkodott a repülőgépen. A mentési munkálatok befejeztével valamennyi áldozatot megtalálták. A hatóságok megerősítették, hogy mindössze két utas élte túl a tragédiát, ezzel a halálos áldozatok száma 179-re emelkedett.
Az első elemzések több lehetséges tényezőt említenek, mint például a futómű kieresztésének hibáját, a Boeing 737-800 típusú repülőgép késedelmes leszállását, valamint a madárrajjal való esetleges találkozást. Ezek a kérdések egyelőre válasz nélkül maradtak.
Szakértők véleménye
Repülésbiztonsági szakemberek szerint vészhelyzet esetén a repülőgépek általában minimális üzemanyaggal érkeznek, a kifutópályát tűzoltóhabbal vonják be, és a gépet a pálya elején helyezik le, hogy megfelelően le tudjon lassulni. A jelenlegi baleset körülményei azonban eltérnek ettől a gyakorlattól.
Egy helyi hírcsatorna felvételén az látható, hogy a gép futómű nélkül szánkázott végig a kifutópályán, majd a pálya végén egy falnak ütközött, felrobbant, és lángokba borult.
„Miért nem volt hab a kifutópályán? Hol voltak a tűzoltók, amikor a gép földet ért? Miért érkezett a gép ilyen közel a pálya végéhez? És miért volt ott egy fal?” – tette fel a kérdéseket Geoffrey Thomas, az Airline News szerkesztője.
A dél-koreai hatóságok közölték, hogy a baleset okait, beleértve a madarakkal való esetleges ütközést is, alaposan kivizsgálják.
A Szakértők kétkedve fogadják a madárbecsapódás teóriáját.
„A madarakkal való ütközések nem ritkák, de önmagukban ritkán vezetnek ilyen súlyos meghibásodáshoz” – mondta Geoffrey Thomas. Hozzátette, hogy madárraj beszippantása ugyan problémát jelenthet, de nem állította volna meg azonnal a hajtóműveket, így a pilótáknak lett volna lehetőségük kezelni a helyzetet.
Trevor Jensen ausztrál légiközlekedési szakértő szerint a mentőszolgálatok általában jól felkészültek az ilyen helyzetekre. „A hab hiánya és a késedelmes reagálás arra utal, hogy itt valami nem a terv szerint történt” – jegyezte meg.
A szakértők továbbá azt sem értik, miért nem tudott a gép lelassulni, miközben a pályán csúszott.
A dél-koreai közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint mindkét fekete dobozt – a repülési adatrögzítőt és a pilótafülke hangrögzítőjét – megtalálták. „Ezek pontos információkat adnak a gép rendszereinek állapotáról. A repülési adatrögzítő a gép szívdobbanásait rögzíti, de a hangrögzítőből derülhet ki a legtöbb részlet arról, mi történt a baleset előtti percekben” – magyarázta Thomas.
A baleset körülményeinek teljes feltárása várhatóan hosszabb időt vesz igénybe.
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)