Nagyvilág

Kiderült, mi okozhatta az újvidéki tragédiát? Ezt tudni eddig a sokkoló balesetről

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Trump és PutyinÉszak-Koreasteve bannon, elon muskPutyin, Oroszország, NATO
Hirdetés
Hirdetés

Már 13-ra emelkedett az újvidéki pályaudvarnál leomlott tetőszerkezetben elhunytak száma, egy kisgyermek is életét vesztette.

Hirdetés

Korábban repedéseket észleltek a tetőszerkezeten, de többek állítása szerint semmit nem csináltak az ügyben a hatóságok. Szerbiában már a tragédia felelőseit keresik – írta meg az Index.

„Sem incidens, sem tragédia nem történt” – ezt nyilatkozta egy újvidéki önkormányzati képviselő az N1 televíziónak. „Ami az újvidéki pályaudvaron történt az egy bűncselekmény az újvidéki és szerbiai polgárok ellen” – tette hozzá magyarázatul Miran Pogacsar.

Felidézte, hogy nem sokkal a borzalmas kimenetelű baleset előtt többen jelezték: repedéseket észleltek az állomás bejárata előtti tetőszerkezeten, a hatóságok azonban, legalábbis hivatalosan nem reagáltak a bejelentésekre.

A felújítási munkálatok 2021 októberében kezdődtek, majd a választási kampányban, 2022 márciusában az épületet ideiglenesen megnyitották. A kivitelezés a választások után folytatódott, hivatalosan pedig 2024 július 5-én adták át rendeltetésének újra. Az önkormányzati képviselő, Miran Pogacsar szerint azok a miniszterek az elsődleges felelősek, akik ezen a helyen fényképeztek, és akik aláírták a szerződéseket a kínai céggel.

A munkálatokkal hivatalosan a kínai CRIC & CCCC (China Railway International & China Communications Construction Company) konzorciumot bízták meg. A kínai munkások a belső tér rekonstrukciójával foglalkoztak, az ehhez csatlakozó, leomlott tetőszerkezetet azonban csak átfestették.

Szakmai értelemben ez egy „rideg törés” – nyilatkozta a felvételek alapján egy építőmérnök. A súlyos szerencsétlenségnek Vladimir Tijanics szerint két lehetséges magyarázata van. „Az egyik a kivitelező, a másik a tervező hibája” – állítja a szakember, aki szerint az omlásveszélyre korábban fel kellett volna figyelni. Ha pedig az épületen tényleg repedéseket észleltek, a balesetveszélyes szakaszt azonnal el kellett volna zárni az utasok előtt.

A kínai munkások ugyan csak az épület belső terében dolgoztak, a mérnök azonban nem tartja kizártnak, hogy ennek során olyan változásokat eszközöltek, amelyek az anyag gyengüléséhez, és végül a szerkezet összeomlásához vezettek.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek