A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége az elemzők által vártnál némileg nagyobb harmadik negyedévi bevételről jelentett szerdán, részben a drágább, továbbá az alkoholmentes sörök és a cider eladásnövekedésének köszönhetően.
A sörfőzde éves szinten 3,3 százalékos organikus nettó bevételnövekedésről számolt be, ami éppen felülmúlta az elemzők 3,2 százalékos bővülésre vonatkozó várakozását.
Az értékesítés árbevétele 7,679 milliárd euró, a volumen 70,3 millió hektoliter volt, alacsonyabb a tavalyi 72,4 milliónál. Organikusan a volumen 0,7 százalékkal nőtt.
A prémium sörök mennyiségének organikus növekedése 4,5 százalék volt a negyedévben, részben a Heineken 8,7 százalékos növekedésének köszönhetőn, de hozzájárul a bővüléshez az indiai Kingfisher Ultra és a dél-afrikai Savanna is – írja az MTI.
Az alkoholmentes sör és cider értékesítése 11 százalékkal nőtt, ezen belül az alkoholmentes söré 3,4 százalékkal emelkedett. A teljes söreladás Afrikában és a Közel-Keleten 6,4 százalékkal, Európában 1,4 százalékkal nőtt, miközben az ázsiai és csendes-óceáni régióban 1,2 százalékkal, Amerikában pedig 1,3 százalékkal csökkent.
Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre!
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)