Hirdetés
Nagyvilág

Kamala Harris tényleg részt vett egy cserbenhagyásos gázolásban? Sokkoló pletyka terjed a közösségi médiában

ATV.hu

Egy a közösségi médiában terjedő hír szerint Kamala Harris egy cserbenhagyásos gázolás résztvevője volt még 2011-ben San Franciscoban. A Microsoft kutatói szerint azonban a hír az utolsó betűig hazugság, mindössze egy orosz dezinformációs kampány része. 

Hirdetés

A Microsoft kutatói arra jutottak a vizsgálódás során, hogy a szóban forgó csoport maga rendelte meg a videót: felbéreltek egy színészt, aki eljátszotta az áldozatot, a „hírt” pedig egy KBSF-TV névre keresztelt, a valóságban nem létező San Franciscó-i hírportálon kezdték el terjeszteni. A kutatók szerint az akcióért a Storm-1516 csoport a felelős, akiket Oroszország trollfarmjaként jellemeztek – írja a Naphíre.

A Microsoft szerint ez mindössze annak a jele, hogy Oroszország egyre jobban fokozza a külföldi befolyásolásra irányuló törekvéseit a novemberi elnökválasztáshoz közeledve. A Reuters kereste az üggyel kapcsolatban a washingtoni orosz nagykövetség szóvivőjét, ám nem kaptak választ. A Microsoft által kedden közzétett jelentés szerint Oroszország Biden visszavonulása óta elég keményen küzdött azzal, hogy fogást találjanak a Demokrata Párton. 

Augusztus végén azonban ez az úgynevezett Storm-1515 csoport masszív tartalomgyártásba kezdett, amelynek köszönhetően vadabbnál-vadabb összeesküvés-elméletekkel kapcsolták össze Kamala Harrist és alelnökjelöltjét, Tim Waltz-ot is. A Storm-1516 leginkább arról ismert, hogy magukat informátornak vagy újságírónak tettető színészeket bérelnek fel, akik aztán sokkoló „leleplezéseket” tesznek, ezeket pedig videóra veszik, majd szélnek eresztik a közösségi médiában. 

A KBSF-TV weboldalát nem sokkal azelőtt hozták létre, hogy megjelent volna rajta a gázolást leleplező cikk, legalábbis ez olvasható ki az online regisztrációs nyilvántartásból. A hír aztán, miszerint a demokrata elnökjelölt egy 13 éves lányt bénított le egy cserbanhagyásos gázolás során, terjedni kezdett a közösségi médiában. #HitAndRunKamala hashtaggel az X-en is szép köröket futott, a videót nagyjából 2,7 millióan nézhették meg összesen – írja a lap. 

Hirdetés
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek