A Facebook és az Instagram anyavállalata megállapította, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt taktika eddig „csak növeli a termelékenységet és a tartalomgenerálást”, a Meta pedig képes volt megzavarni a megtévesztő befolyásolási műveleteket, írja a Guardian.
Mivel egyre nagyobb a félelem, hogy a mesterséges intelligencia felhasználásával próbálják majd becsapni, összezavarni az embereket a választásokhoz közeledve az Egyesült Államokban és más országokban, a Meta egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz ennek a megakadályozása érdekében.
Továbbra is Oroszország a legfőbb forrása a hamis Facebook- és Instagram-fiókokat használó „koordinált nem hiteles viselkedésnek” – mondta David Agranovich, a Meta biztonságpolitikai igazgatója újságíróknak. A jelentés szerint Oroszország 2022-es ukrajnai inváziója óta ezek az erőfeszítések Ukrajna és szövetségesei hitelességének aláásására összpontosultak.
Az amerikai választások közeledtével a Meta arra számít, hogy az Oroszország által támogatott online megtévesztő kampányok támadásának középpontjába az Ukrajnát támogató politikai jelöltek kerülnek majd.
A Facebookot évek óta vádolják azzal, hogy a választási dezinformáció hatékony platformjaként használják.
Szakértők attól tartanak, hogy az amerikai választásokhoz közeledve a közösségi médiát soha nem látott mértékben árasztja majd el a félretájékoztatás, mivel az olyan generatív mesterséges intelligencia eszközök, mint a ChatGPT vagy a Dall-E képgenerátor egyszerűen használhatók, így pillanatok alatt készíthetőek el velük a tartalmak.
A jelentés szerint az AI-t képek és videók készítésére, szövegek fordítására vagy generálására, valamint hamis hírek vagy összefoglalók készítésére használták.
Amikor a Meta megtévesztés után kutat, a fiókok működését vizsgálja, nem pedig a közzétett tartalmat.
A befolyásolási kampányok általában egy sor online platformot felölelnek, és a Meta észrevette, hogy az X-en (korábban Twitter) olyan bejegyzések vannak, amelyek a koholt tartalmak hitelesebbé tételére szolgálnak. A Meta megosztja megállapításait X-szel és más internetes cégekkel, és azt állítja, hogy összehangolt védekezésre van szükség a félretájékoztatás meghiúsításához.
„Ami a Twittert (X) illeti, még mindig átmeneten mennek keresztül” – mondta Agranovich, amikor azt firtatták, az X milyen elvek mentén cselekszik, amikor megtévesztésről van szó. Hozzátette, hogy már sok dolgozó nincs ott, akikkel régebben együttműködtek.
A X visszafogta a tartalommoderálási erőfeszítéseket, amelyeket egykor a félretájékoztatás megszelídítésére használtak, így a kutatók szerint a platform a dezinformáció táptalajává vált.