Adam Busiakiewicz brit képzőművészet-kutató tétlenül görgette az X-et, amikor megállította egy poszt az egyik általa követett fióktól.
A bejegyzést Tim Cox, Warwickshire főhadnagya osztotta meg, ami egy összejövetelt mutatott be a Warwick’s Shire Hallban, ahol a Warwickshire Megyei Tanács székhelye található.
Busiakiewiczet azonban nem érdekelte, hogy kik mosolyognak a kamerába. A háttér annál inkább, ahol a falon lógott VIII. Henrik Tudor uralkodójának eltűnt portréja.
Azonnal eszébe jutott egy 22 portréból álló sorozat, amelyet egy helyi politikus és gobelinkészítő rendelt meg az 1590-es években. Busiakiewicz szerint Ralph Sheldon rendelte meg a képeket, amelyek többnyire királyokról, királynőkről és „jelentős kortárs nemzetközi figurákról” készültek, hogy azokat otthonában, a warwickshire-i Weston House-ban tehesse ki. Az íves tetejük azért volt, mert „egykor beépültek a Weston-i Long Gallery építészeti frízébe” – mondta Busiakiewicz.
A CNN-nek küldött sajtóközleményben Busiakiewicz azt mondta, hogy az íves felső „a Sheldon-készlet különlegessége”, míg a festmény kerete „azonos a többi fennmaradt példányéval”. A festményen a király is látható, amint kardot tart és tollas kalapot visel.
A portrék sorozatát később árveréseken adták el.
Elméletének nyilvánosságra hozatala után Busiakiewicz Aaron Manning helytörténészsel együtt ellátogatott a Warwick’s Shire Hallba, hogy közelről is megnézze a festményt. „A portré nagy, és teljesen összhangban van a többi Sheldon-portréval” – írta Busiakiewicz egy későbbi blogbejegyzésében, július 22-én.
„A közösségi média őrült dolog – mondta Busiakiewicz a CNN-nek –, mert vannak, akik macskavideókat néznek, és követik, mi történik a világban, aztán az olyanok, mint én, csak azt nézik, mit lógnak a falakon.”
„A felfedezés óta a festmény a Múzeumi Gyűjteményközpontunkba került, hogy további kutatásokat végezhessenek” – ezt már a Warwickshire megyei tanács szóvivője nyilatkozta.