A Facebook és az Instagram tulajdonosa azt mondta, hogy a kiadások magasabbak lesznek idén, mivel sokat költ a mesterséges intelligenciára (AI).
A cég részvényei több mint 15 százalékot estek, miután közölte, hogy 2024-ben várhatóan több milliárd dollárral többet költ majd, mint amit korábban előre jelzett.
A Meta AI-eszközökkel frissíti hirdetésvásárlási termékeit, hogy növelje a bevétel növekedését. Emellett több AI-funkciót is bevezetett közösségi médiaplatformjain, például chat-asszisztenseket – írja a BBC.
A cég közölte, hogy most már 35 és 40 milliárd dollár közötti költésre számít 2024-ben, szemben a korábbi 30-37 milliárd dolláros előrejelzés helyett.
A részvényei annak ellenére csökkentek, hogy a várakozásokat felülmúlta az eredményével kapcsolatban.
Az első negyedéves bevétel 27 százalékkal 36,46 milliárd dollárra emelkedett, míg az elemzők 36,16 milliárd dolláros eredményt vártak.
Sophie Lund-Yates, a Hargreaves Lansdown vezető részvényelemzője szerint a vállalat tervei „agresszívek”.
Szerinte a Meta „jelentős befektetései” a mesterséges intelligenciába segítettek abban, hogy az emberek időt töltsenek a platformjain, így a hirdetők hajlandóak több pénzt költeni „egy olyan időszakban, amikor a digitális hirdetési bizonytalanság továbbra is nagy”.
Több mint 50 országban lesznek idén választások, ami „óriási mértékben növeli a bizonytalanságot”, és megijesztheti a hirdetőket.
Hozzátette, a Meta „szerencséjét valószínűleg a TikTok bizonytalan amerikai jövője is erősíti”.
A Meta riválisa közölte, hogy harcolni fog egy „alkotmányellenes” törvény ellen, amely a TikTok eladását vagy betiltását eredményezheti az Egyesült Államokban.
Biden elnök aláírta azt a törvényt, amely kilenc hónapot ad a közösségi médiaplatform kínai tulajdonosának, a ByteDance-nek arra, hogy eladja az alkalmazást, különben az Egyesült Államokban blokkolják.
Lund-Yates szerint „a jövőre nézve a legnagyobb kockázat [a Meta számára] továbbra is a szabályozás marad”.
Tavaly az ír adatvédelmi hatóságok 1,2 milliárd eurós bírságot szabtak ki a Metára, amiért rosszul kezelte az emberek adatait az Európa és az Egyesült Államok közötti adatátvitel során.
Idén februárban pedig Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója az amerikai törvényhozók éles kritikájával szembesült, és arra kényszerült, hogy bocsánatot kérjen a szexuálisan kizsákmányolt gyermekektől és családjaiktól.
Lund-Yates hozzátette, hogy a cégnek „több mint elegendő erőforrása van a jogi kihívások megvívására, de ez nem zárja ki a piaci hangulat hullámzásának kockázatát”.
Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre!
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)