A Politico a felmérés alapján összeszedte, mikre kellene összpontosítani, ha valaki meg szeretné nyerni a választásokat.
1. Fókuszáljunk a legfontosabb kérdésekre:
Bár nem lehet egyetlen ,,legfőbb kérdést” kiemelni az európai politikából, a szegénység és a társadalmi kirekesztettség elleni küzdelem, az egészségügy, a gazdaság fellendítése és a munkahelyteremtés, valamint az állampolgárok védelme és a biztonság voltak azok a témák, amelyek a leginkább megfogták a szavazókat.
Az olyan, alapvetően megosztóbbnak számító kérdések, mint például a nemek közötti egyenlőség, a befogadás és a sokszínűség, valamint a humanitárius segítségnyújtás a lista hátuljára szorultak, csupán a megkérdezettek 2-3 százaléka szerint voltak égetően fontos kérdések.
2. A szavazók megszólítása:
A kampányok témái természetesen országonként eltérőek. Az EU keleti felén elhelyezkedő országok szavazóit sokkal jobban érdekli a biztonság és a védelem, de például Cipruson és Máltán is kulcsfontosságú kérdés a bevándorlás. A prioritások azonban generációként is eltérőek: a baby boomer generáció számára kiemelt fontosságú kérdés a biztonság, míg az ezredfordulósok számára a gazdaság fellendítése a legfontosabb, a Z-generáció azonban inkább a környezetvédelemre összpontosítana.
3. A szavazók mozgósítása:
A jó hír azonban az, hogy az Eurobarometer adatai szerint az európai lakosság hatvan százalékát érdeklik a közelgő választások. A 2019-es választásokkor a lakosság mindössze ötven százaléka mutatott érdeklődést, ráadásul a felmérés szerint az emberek többsége alapvetően pozitív véleménnyel van az Európai Parlamentről, 2011 óta először. Az európaiak hetvenegy százaléka vallotta azt, hogy valószínűleg elmegy majd szavazni júniusban, ami 10 százalékkal több, akik 2019-ben azt mondták ugyanezt. (Bár akkor végül csak 51 százalékuk ment el szavazni).