Az Electrek hírportál által elsőként ismertetett feljegyzésben a milliárdos tulajdonos Elon Musk azt mondta a munkatársaknak, hogy nincs semmi, amit jobban utálna, „de meg kell tenni”.
A világ legnagyobb piaci értékű járműgyártója a legutóbbi éves jelentése szerint decemberben 140 473 alkalmazottat foglalkoztatott világszerte – írja a BBC.
A Tesla nem reagált a lap megkeresésére.
„Alaposan átvizsgáltuk a szervezetet, és meghoztuk azt a nehéz döntést, hogy világszerte több mint 10 százalékkal csökkentjük a létszámot”
– áll Musk e-mailjében.
„Semmit sem utálok jobban, de meg kell tenni. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a következő növekedési fázisra készen álljunk, innovatívak és kiéhezettek legyünk”.
Egy Tesla-alkalmazott, akinek azt mondták, hogy elbocsátják, a BBC-nek elmondta, hogy ezt követően kizárták az e-mailjeiből, ahogyan az összes többi elbocsátott alkalmazottat is.
A vezetői csapat egyik tagja, Andrew „Drew” Baglino hétfőn az X-en (korábban Twitter) közzétett bejegyzésében közölte, hogy 18 év után meghozta a „nehéz döntést”, és elhagyja a céget.
A közpolitikáért és üzletfejlesztésért felelős másik vezető, Rohan Patel is távozik a cégtől. Személyesen köszönte meg Musknak, hogy lehetőséget adott neki, és „felhatalmazta” arra, hogy nagy kezdeményezéseket vezessen a cégnél.
Azt is elmondta, hogy szerinte a Tesla csapatának „soha nem hal meg” hozzáállása és harciassága, és szerinte ettől különleges munkahely a vállalat.
Távozásuk „azt jelzi, hogy a Tesla nagy növekedési szakasza komoly ellenszélbe ütközik” – fogalmazott Michael Ashley Schulman, a Running Point Capital Advisors befektetési igazgatója, aki szerint ez „a mai nap nagyobb negatív jel”, mint az elbocsátások bejelentése.
A Gartner és a Hargreaves Lansdown elemzői szerint azonban a leépítések a költségnyomást jelzik, mivel az autógyártó új modellekbe és mesterséges intelligenciába fektet a jövőben.
Az elektromos járművek (EV) gyártója lassan frissíti öregedő modelljeit, mivel a magas kamatlábak miatt a fogyasztók nem szívesen vásárolnak nagy összegű tételeket.
Kínából is folyamatos nyomás nehezedik a cégre, mivel az olcsó EV-k térhódítása miatt a piacot megfizethető modellekkel kezdték elárasztani.
A vállalat még ebben a hónapban bejelenti negyedéves eredményét, de már most arról számolt be, hogy az első negyedévben csökkent a járműszállítások száma, ami közel négy év óta most fordul elő először, és szintén elmarad a piaci várakozásoktól. Egyes elemzők „viharosnak” nevezték az eredményeket.
A múlt hónapban a Tesla csökkentette a termelést a sanghaji Gigafactoryban, a múlt héten pedig a Tesla közölte a Cybertruckon dolgozó alkalmazottakkal, hogy rövidebb műszakok lesznek az austini gyártósoron.