„Értékelésünk szerint a tulajdonjog és a tényleges ellenőrzés jelentős része nem török magánszemélyek vagy vállalatok kezében van. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a légitársaság és annak irányítása az oroszokhoz köthető” – mondta a finn közlekedési hatóság vezetője.
A 444.hu felidézte: Finnország először március 25-én utasította el, hogy a Southwind a területére repülhessen, arra hivatkozva, hogy a céget de facto Oroszország irányítja, ami ellentmond az uniós szankcióknak.
Az Oroszországból induló járatokra összpontosító Southwind Airlinest 2022-ben alapították a törökországi Antalyában, azután, hogy az orosz inváziót követően számos török légitársaság megszüntette az Oroszországba irányuló járatokat, és csökkent az orosz légitársaságok által üzemeltetett járatok száma. A 2022-es szankciók bevezetése után az orosz Nordwind Airlines légitársaság flottájának egy részét kivonták Oroszországból, és a Southwind Airlines flottájába kerültek át. Kitiltása előtt a Southwind többek között Németországba, Svájcba, Görögországba, Észak-Macedóniába és Olaszországba közlekedett, idén az Egyesült Királyságba is tervezett új járatokat.