Nagyvilág

Irgalmatlan mennyiségű pénz és influenszerek hada: így rázza fel Temu az online vásárlás világát

ATV.hu
Hirdetés

Rekordszámú, 123 millió amerikai nézte az idei Super Bowlt. De valami mást is láttak.

Hirdetés

Amellett, hogy Amerika legnagyobb sporteseményét és Taylor Swift fellépését több mint százmillió amerikai látta élőben, hat 30 másodperces reklámot is kapott a Temu – a kínai tulajdonú e-kereskedelmi cég, amely Magyarországon is gőzerővel reklámozza magát.

A bevásárlóóriást már bírálták az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is a politikusok – az amerikai kormány vizsgálata „rendkívül nagy kockázatát” találta annak, hogy a Temun árusított termékeket kényszermunkával készíthették – írja a BBC. A Temu viszont azt állítja, „szigorúan tiltja” a kényszer-, büntető- vagy gyermekmunka alkalmazását minden kereskedője számára.

A ruháktól kezdve az elektronikai cikkekig és bútorokig mindent értékesítő cég 2022-ben indult az Egyesült Államokban, majd később az Egyesült Királyságban és a világ többi részén.

Azóta folyamatosan vezeti a globális alkalmazásletöltési toplistákat, és havonta mintegy 152 millió amerikai használja a LikeWeb elemző által gyűjtött adatok szerint.

A Super Bowlra visszakanyarodva: átlagosan egy 30 másodperces reklámot körülbelül 7 millió dollárért értékesítenek. És újra le kell írni: a Temu idén 6 szpotot is lejátszott. Vagyis rengeteg pénzt költöttek, de úgy tűnik, nem hiába, az alkalmazás letöltési mutatói ugyanis brutálisan megugrottak.

A LikeWeb adatai szerint a platform egyéni látogatóinak száma világszerte közel egynegyedével nőtt a Super Bowl napján az előző vasárnaphoz képest, 8,2 millióan böngészték a webhelyet és az alkalmazást. Ugyanebben az időszakban az Amazon és az Ebay látogatói számai 5%-kal, illetve 2%-kal csökkentek.

Sok pénzt költöttek a mikromarketingre is, rábírva az influenszereket, hogy beszéljenek a termékekről, és ajánljanak árukat a platformról olyan közösségi csatornákon keresztül, mint a TikTok és a YouTube.

Ines Durand, a LikeWeb e-kereskedelmi szakértője szerint ezeknek az influenszereknek általában kevesebb, mint 10 000 követője van. „A mikroinfluenszerek erős közösségekkel rendelkeznek, így támogatásuk erős bizalmat jelent ezekben a termékekben” – magyarázza.

Shaun Rein, a Kínai Piackutató Csoport alapítója szerint a Temu a kínai Pinduoduo Holdings óriáscég tulajdonában van – ami “egy szörnyeteg a kínai e-kereskedelemben”.

További friss hírekért iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hirdetés
Címkék:
Kapcsolódó cikkek