Amellett, hogy Amerika legnagyobb sporteseményét és Taylor Swift fellépését több mint százmillió amerikai látta élőben, hat 30 másodperces reklámot is kapott a Temu – a kínai tulajdonú e-kereskedelmi cég, amely Magyarországon is gőzerővel reklámozza magát.
A bevásárlóóriást már bírálták az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is a politikusok – az amerikai kormány vizsgálata „rendkívül nagy kockázatát” találta annak, hogy a Temun árusított termékeket kényszermunkával készíthették – írja a BBC. A Temu viszont azt állítja, „szigorúan tiltja” a kényszer-, büntető- vagy gyermekmunka alkalmazását minden kereskedője számára.
A ruháktól kezdve az elektronikai cikkekig és bútorokig mindent értékesítő cég 2022-ben indult az Egyesült Államokban, majd később az Egyesült Királyságban és a világ többi részén.
Azóta folyamatosan vezeti a globális alkalmazásletöltési toplistákat, és havonta mintegy 152 millió amerikai használja a LikeWeb elemző által gyűjtött adatok szerint.
A Super Bowlra visszakanyarodva: átlagosan egy 30 másodperces reklámot körülbelül 7 millió dollárért értékesítenek. És újra le kell írni: a Temu idén 6 szpotot is lejátszott. Vagyis rengeteg pénzt költöttek, de úgy tűnik, nem hiába, az alkalmazás letöltési mutatói ugyanis brutálisan megugrottak.
A LikeWeb adatai szerint a platform egyéni látogatóinak száma világszerte közel egynegyedével nőtt a Super Bowl napján az előző vasárnaphoz képest, 8,2 millióan böngészték a webhelyet és az alkalmazást. Ugyanebben az időszakban az Amazon és az Ebay látogatói számai 5%-kal, illetve 2%-kal csökkentek.
Sok pénzt költöttek a mikromarketingre is, rábírva az influenszereket, hogy beszéljenek a termékekről, és ajánljanak árukat a platformról olyan közösségi csatornákon keresztül, mint a TikTok és a YouTube.
Ines Durand, a LikeWeb e-kereskedelmi szakértője szerint ezeknek az influenszereknek általában kevesebb, mint 10 000 követője van. „A mikroinfluenszerek erős közösségekkel rendelkeznek, így támogatásuk erős bizalmat jelent ezekben a termékekben” – magyarázza.
Shaun Rein, a Kínai Piackutató Csoport alapítója szerint a Temu a kínai Pinduoduo Holdings óriáscég tulajdonában van – ami “egy szörnyeteg a kínai e-kereskedelemben”.