Nagyvilág

Elege lett az iskolaigazgatónak az undorító menzás ételek miatt, levélben fordult a tehetetlen gyerekek szüleihez

Horváth Fanni
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
síhamaszTrumpStrabag
Hirdetés
Hirdetés

Egy iskolaigazgató a szülőknek írt kétségbeesett levelet az iskolájában kialakult helyzet miatt, amelyben többek között azt a kérdést tette fel, hogy „mennyire nehéz megsütni egy krumplit?”.

Hirdetés

Jason Ashley, a southamptoni Redbridge Community School igazgatója szerint a menzán felszolgált ételek minősége „teljesen elfogadhatatlan”.

A Chartwells étkeztető céget hibáztatja a problémákért, és azt mondta, hogy nincs ráhatása arra, hogy mit kínálnak a tanulóknak – írja a BBC.

A cég bocsánatot kért, és „azonnali cselekvési tervet” ígért.

Ashley szülőknek írt levelét, valamint az ételek egy részét bemutató képeket széles körben megosztották a közösségi médiában is.

„Ha a saját gyerekeimnek ezt tálalnák, rendkívül mérges lennék”

 – írta.

Az igazgató, aki arra is panaszkodott, hogy az adagok mérete egyre kisebb lett, miközben az árak emelkedtek, elmondta, hogy több megbeszélést is tartottak a magánétkeztető céggel, hogy megpróbáljanak javítani a helyzeten.

„A fényképes bizonyítékaink alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy a Chartwells, úgy tűnik, képtelen megsütni egy burgonyát… Folyton azt kérdezem magamtól, hogy mennyire nehéz megsütni egy krumplit?” – fogalmazott a levelében.

A tanulók az ételt leírva elmondták: egyáltalán nem jók, és a zöldségeket mintha nyersen tették volna eléjük.

Ashley hozzátette, hogy „dühös és csalódott” a kialakult helyzet miatt, és bocsánatot kért a 11-16 éves gyerekeket ellátó alapítványi középiskola tanulóinak szüleitől.

„Sok diákunk számára nagyon fontos az iskolai étkezés, de nem tudom tovább tűrni ezt a felháborító helyzetet” 

– emelte ki.

Az iskola támogató szolgáltatásait egy magánfinanszírozási kezdeményezésre (PFI) vonatkozó szerződés keretében biztosítják, amelynek értelmében egy menedzsment cég határozza meg a szerződéseket egy sor tevékenységre vonatkozóan, beleértve az étkeztetést is.

A „folyamatos étkeztetési problémákat” az igazgató egy novemberi ülésen is felvetette, ahol a southamptoni iskolák PFI-jét vitatták meg.

A Southampton City Council megerősítette, hogy a város iskolái általában saját maguk kezelik az étkeztetési szerződéseket, de a PFI-szerződésekkel rendelkező intézmények „csak elvétve vagy egyáltalán nem ellenőrzik a nyújtott szolgáltatások minőségét”.

Alan Whitehead, Southampton Test munkáspárti képviselője azt mondta: „A Chartwells által nyújtott szolgáltatás teljesen elfogadhatatlan. Felháborító, hogy az iskola igazgatójának nyilvánosan kellett felhívnia a figyelmet az élelmezésvezető viselkedésére, hogy a cég lépéseket tegyen”.

„A Chartwellsnek nemcsak azonnal orvosolnia kell ezt a helyzetet, hanem magyarázatot is kell adnia az iskolának és a szülőknek arra vonatkozóan, hogyan alakult ki ez a probléma, és mit tesznek annak érdekében, hogy ez a jövőben ne forduljon elő újra”.

A Chartwells szerint „működési kihívások” és személyzeti problémák álltak a háttérben

Egy közleményben a cég azt írta: „Elnézést kérünk, hogy ebben a helyzetben a szokásos szolgáltatási szintünk elmaradt az általunk elvárt magas színvonaltól. Elkötelezettek vagyunk az iskolával való együttműködés mellett, és azonnali cselekvési tervet hajtunk végre a problémák orvoslására”.

Hozzátették, az elmúlt két évben nem emelkedtek az áraik, az infláció robbanásszerű növekedése ellenére sem, és az adagok mérete sem csökkent, és minden megfelel az országos szabványoknak.

A cég a honlapján az olvasható, hogy „az Egyesült Királyság vezető étkeztetési vállalata”, amely diákok ezreinek napi étkeztetését biztosítja.

Azt is kijelentették, hogy „elkötelezettek a fiatal elmék táplálásának és inspirálásának biztosítása iránt”.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek