Jason Ashley, a southamptoni Redbridge Community School igazgatója szerint a menzán felszolgált ételek minősége „teljesen elfogadhatatlan”.
A Chartwells étkeztető céget hibáztatja a problémákért, és azt mondta, hogy nincs ráhatása arra, hogy mit kínálnak a tanulóknak – írja a BBC.
A cég bocsánatot kért, és „azonnali cselekvési tervet” ígért.
Ashley szülőknek írt levelét, valamint az ételek egy részét bemutató képeket széles körben megosztották a közösségi médiában is.
„Ha a saját gyerekeimnek ezt tálalnák, rendkívül mérges lennék”
– írta.
Az igazgató, aki arra is panaszkodott, hogy az adagok mérete egyre kisebb lett, miközben az árak emelkedtek, elmondta, hogy több megbeszélést is tartottak a magánétkeztető céggel, hogy megpróbáljanak javítani a helyzeten.
„A fényképes bizonyítékaink alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy a Chartwells, úgy tűnik, képtelen megsütni egy burgonyát… Folyton azt kérdezem magamtól, hogy mennyire nehéz megsütni egy krumplit?” – fogalmazott a levelében.
A tanulók az ételt leírva elmondták: egyáltalán nem jók, és a zöldségeket mintha nyersen tették volna eléjük.
Ashley hozzátette, hogy „dühös és csalódott” a kialakult helyzet miatt, és bocsánatot kért a 11-16 éves gyerekeket ellátó alapítványi középiskola tanulóinak szüleitől.
„Sok diákunk számára nagyon fontos az iskolai étkezés, de nem tudom tovább tűrni ezt a felháborító helyzetet”
– emelte ki.
Az iskola támogató szolgáltatásait egy magánfinanszírozási kezdeményezésre (PFI) vonatkozó szerződés keretében biztosítják, amelynek értelmében egy menedzsment cég határozza meg a szerződéseket egy sor tevékenységre vonatkozóan, beleértve az étkeztetést is.
A „folyamatos étkeztetési problémákat” az igazgató egy novemberi ülésen is felvetette, ahol a southamptoni iskolák PFI-jét vitatták meg.
A Southampton City Council megerősítette, hogy a város iskolái általában saját maguk kezelik az étkeztetési szerződéseket, de a PFI-szerződésekkel rendelkező intézmények „csak elvétve vagy egyáltalán nem ellenőrzik a nyújtott szolgáltatások minőségét”.
Alan Whitehead, Southampton Test munkáspárti képviselője azt mondta: „A Chartwells által nyújtott szolgáltatás teljesen elfogadhatatlan. Felháborító, hogy az iskola igazgatójának nyilvánosan kellett felhívnia a figyelmet az élelmezésvezető viselkedésére, hogy a cég lépéseket tegyen”.
„A Chartwellsnek nemcsak azonnal orvosolnia kell ezt a helyzetet, hanem magyarázatot is kell adnia az iskolának és a szülőknek arra vonatkozóan, hogyan alakult ki ez a probléma, és mit tesznek annak érdekében, hogy ez a jövőben ne forduljon elő újra”.
A Chartwells szerint „működési kihívások” és személyzeti problémák álltak a háttérben
Egy közleményben a cég azt írta: „Elnézést kérünk, hogy ebben a helyzetben a szokásos szolgáltatási szintünk elmaradt az általunk elvárt magas színvonaltól. Elkötelezettek vagyunk az iskolával való együttműködés mellett, és azonnali cselekvési tervet hajtunk végre a problémák orvoslására”.
Hozzátették, az elmúlt két évben nem emelkedtek az áraik, az infláció robbanásszerű növekedése ellenére sem, és az adagok mérete sem csökkent, és minden megfelel az országos szabványoknak.
A cég a honlapján az olvasható, hogy „az Egyesült Királyság vezető étkeztetési vállalata”, amely diákok ezreinek napi étkeztetését biztosítja.
Azt is kijelentették, hogy „elkötelezettek a fiatal elmék táplálásának és inspirálásának biztosítása iránt”.