Sokkal szigorúbban kellene szabályozni a hirdetéseket a közösségi médiában, ugyanis egyre több olyan reklám bukkan fel, ami kifejezetten ,,alattomosan” népszerűsíti a szerencsejátékot a fiatalkorúaknak – írja a Guardian. A Bristoli Egyetem kutatói arról számoltak be, hogy ugrásszerűen megnövekedtek a szerencsejátékot és a fogadásokat promótáló hirdetések.
A kutatás szerint rengeteg gyerek fel sem ismeri az úgynevezett tartalommarketinget, ezért már 18 éves koruk alatt elkezdik követni ezeket a bizonyos oldalakat a közösségi médiában, nagykorúvá válásuk után pedig sokkal nagyobb eséllyel kezdenek ténylegesen játszani.
Dr. Raffaello Rossi, a Bristoli Egyetem oktatója a vonatkozó jogszabályok szerint egyértelművé kellene tenni, ha reklámról van szó, ám ezt rengeteg esetben nem teszik meg. A jelentés szerint az lehetne egy megoldás erre a helyzetre, ha egyszerűen betiltanák a szerencsejátékkal kapcsolatos tartalommarketinget.
Egy korábbi jelentés szerint az Egyesült Királyság öt legnagyobb fogadóirodája mindössze nyolc hónap alatt közel 19 100 bejegyzést tett közzé az X-en, vagyis naponta nagyjából nyolcvanat.