„Ez egy kihívásokkal teli fogyasztói környezet” – fogalmazott Ian Borden, a McDonald’s pénzügyi igazgatója, megjegyezve, hogy sok fogyasztó próbálja túlélni az inflációt, a magasabb kamatokat és a csökkenő megtakarításokat.
A magas infláció arra késztette az amerikaiakat, hogy csökkentsék a kisebb luxuscikkekre szánt kiadásaikat. Ebbe beletartozik az is, hogy már nem költenek pénzt olyan gyorséttermekben, mint a McDonald’s, ahol a megfizethetőség az alapvető üzleti értékek közé tartozik – írja a CNN.
Az étteremben való étkezés mostanra inkább luxus lett. A fogyasztói árindex februári inflációs adatai szerint az otthoni élelmiszerek ára 1%-kal nőtt az előző évhez képest, míg az éttermi árak 4,5%-kal emelkedtek ugyanebben az időszakban. Egy évvel ezelőtt például még olcsóbb volt étteremben vacsorázni, ugyanis akkor az éttermi árak 8,4%-kal, az élelmiszerárak pedig 10,2%-kal emelkedtek éves szinten.
„A fogyasztók egy része egyszerűen gyakrabban választja az otthoni étkezést”
– mondta Borden, aki szerint a McDonald’s annak érdekében, hogy visszaszerezze az elveszített vásárlóit, olyan menüket is kínál, amelyek ára 4 dollár alatt van a legtöbb amerikai éttermükben. „Szeretnénk biztosítani, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, mi áll a rendelkezésükre, és nyilvánvalóan minket válasszanak, amikor döntést hoznak” – fűzte hozzá.
A McDonald’s nemzetközi szinten is pénzügyi gondokkal küzdött az elmúlt időszakban. Például a Közel-Keleten tapasztalható zavargások is megnehezítették az eladásokat a régióban.