Mint írták, ez a nézőszám mintegy 4 százalékos növekedést jelentett a tavalyi évhez képest. A 2023-as Oscar-gálát több platformon (például a Disney+-on) is vissza lehetett nézni, így ennek köszönhetően egy hét alatt több mint 1 millió nézővel bővült a nézők száma. Ez azt jelenti, hogy az idei gála végső nézettsége a Nielsen által közölt egynapos adatokon túl várhatóan még tovább fog növekedni – írja a CNN.
Az Oscar 2021-ben minden idők legalacsonyabb szintjére süllyedt, amikor a világjárvány miatt minden díjátadó nézettsége visszaesett. Az ABC mostanra az elmúlt három év mindegyikében növekedést regisztrált, visszaszerezve valamennyit a korábban elvesztett nézőkből.
Az Akadémia és az ABC idén a korábbi kezdési időpont mellett döntött, egy órával előrébb, 19 órára helyezve a műsort. Bár emiatt és a nyári időszámításra való átállás miatt először úgy gondolták, hogy a nézettség a díjátadó kezdetén nem lesz túl magas, de remélték, hogy az este fél 11-re történő befejezés több embert ösztönöz majd arra, hogy végignézzék a műsort.
És úgy tűnik, hogy ez a stratégia be is vált számukra. Az ABC szerint a díjátadó nézettsége az utolsó fél órában (amikor a legfontosabb díjakat adják át: legjobb színésznő, legjobb színész, legjobb rendező, legjobb film) 21,9 millió nézővel elérte a csúcsot. Az idei díjátadó házigazdája immár negyedik alkalommal Jimmy Kimmel humorista volt.
Az Oscar-gála 2020-ban 23,6 millió nézőt vonzott, ez volt az utolsó alkalom, amikor a műsor az egynapos nézettség tekintetében átlépte a 20 milliós határt, és akkoriban ez rekordalacsonynak számított.
A szélesebb körben is ismert népszerű jelöltek –például a Barbie és a legjobb film díját elnyerő Oppenheimer – miatt a műsor készítői arra számítottak, hogy tovább fog növekedni az érdeklődés.