Morgan a New York Postnak írt kommentárjában emlékeztet arra, hogy a néhai Erzsébet királynő egy nagyon egyszerű szabályt követett: soha ne panaszkodj, soha ne magyarázkodj, és ritkán szólalj meg nyilvánosan.
Ezzel az uralkodó elérte azt, hogy több mint hat évtizeden át töretlen volt a népszerűsége.
Gyermekei és unokái elhagyták ezt a stratégiát, sőt, Harry és Meghan szünet nélkül panaszkodik, magyarázkodik és főként fecsegnek a nyilvánosság előtt, amelynek az eredménye az, hogy példátlanul csökkent a népszerűségük.
A brit producer szerint az idei év drámái, Katalin hercegnő titokzatos egészségügyi válsága, és a nyilvánosság elől való eltűnése, majd a közzétett manipulált családi fotó valamint az, hogy Károly király rákbetegségével kapcsolatban is egyre több a kérdőjel, csak mind tovább rontott a királyi család megítélésén, mivel kiderült, hogy a nem lehet a régi módon kezelni már a médiát – írja Piers, aki szerint az elhallgatások miatt a közösségi médiát elárasztották a vadabbnál vadabb feltételezések és pletykák.
„A tények hiányában az olyan platformok, mint az X (korábban Twitter), a Facebook, az Instagram és a TikTok heti 7 nap 24 órában ontják az észbontóan hamis, ostoba és egyenesen sértő állításokat a királyi családról, de ezen nem csodálkozhatunk” – véli Morgan.
Az elhallgatott egészségügyi információk miatt lett a legutóbbi fényképből is ekkora botrány. Az éles szemű elemzők több hibát és gyanús körülményt is találtak a családi fotón, amelyről aztán a leendő királyné is beismerte, hogy „amatőr módon javítgatott rajta”.
Nyilvánvaló volt, hogy Katalin hercegné januári műtétje után kiadott első hivatalos képet hatalmas érdeklődés övezi majd, és a fotóügynökségek is lecsapnak a felvételre.
Túl szép ahhoz, hogy igaz lehessen
A médiaszakember szerint az első pillanatban feltűnő volt, hogy a kép túl szép ahhoz, hogy igaz lehessen: Katalin sugárzik rajta az egészségtől, körülötte a három nevető gyermek, csupa boldogság, az elmúlt hónapok drámájának nyoma sincsen.
A cél nyilván az lehetett, hogy az aggódó közvéleményt a palota megnyugtassa, és az első pillanatokban úgy tűnt, hogy ez sikerül is, különösen, hogy Vilmos herceg megerősítette, ő fotózta a képet. „Hála Istennek! Kate jól van!” – ez volt az általános reakció az első néhány órában, miután a fotó felkerült az Instagramra.
Hamarosan azonban elkezdtek gyűlni a kérdések, előbb a hírügynökségek vonták vissza az anyagot, majd a királyi család nyilvános bocsánatkérése is megerősítette a hamisítást.
Ráadásul nem egy kapkodva, pár perc alatt elvégzett retusálás történt, hanem egy elég jól kidolgozott hamisítványról van szó.
Az internetes elemzők gyorsan megállapították, hogy legalább 16 különböző dolog hamis vagy furcsa – Kate rosszul igazított cipzárjától és elmosódott kezétől kezdve Charlotte hirtelen levágott haján és elmosódott térdén át George mesterségesnek tűnő pulóverszéleiig és Lajos ferde ujjaiig. Még a háttérben lévő kőpárkányok is torznak tűntek, a fák levelei pedig meglepően dúsak és zöldek ahhoz képest, hogy még csak március közepe van.
A kép keltezése az igazi probléma?
Egyre többen vetik fel azt, hogy a legnagyobb probléma nem is a retusálás, amit sokak szerint nyilvánvalóan nem Katalin követett el, hanem magának a képnek a keltezése. Nem lehet ugyanis tudni azt, hogy a fotó valóban a múlt héten készült, vagy egy régi, még Katalin megbetegedése előtti felvétel.
A hercegnő ugyanis egészen másképp nézett ki, amikor néhány nappal ezelőtt paparazzók lefotózták, amint édesanyja mellett ült az autóban.
A kérdésekre a közvélemény joggal várja a választ, írja Piers Morgan, mert enélkül nem lehet helyreállítani a közpénzből finanszírozott királyi intézménybe vetett bizalmat. Most még az együttérzés erősebb a súlyos egészségügyi problémák miatt, de a gyanút és az ennek nyomán terjedő összeesküvés-elméleteket csak akkor lehet eloszlatni, ha a királyi család nyilvánosságra hozza az eredeti, manipulálatlan képet, hogy „mindannyian meggyőződhessünk róla, mennyire átvertek minket, és hogy pontosan megmondják, mikor készült a felvétel” – zárja írását Piers Morgan.