A sanghaji Starbucks Reserve Roastery által a Weibo kínai közösségi médiaplatformon közzétett fotókon az italról sötétvörös szósz ül a tejhab tetején – a bögre peremén pedig egy nyárson lévő, négyzet alakú sertéshússzelet pihen.
„A húsevés jólétet jelent a következő évben” – írták a Weibón február 5-én, napokkal a holdújév kezdete előtt. Hozzátették, ezzel „hagyományos újévi szokásokat visznek a kávéba”, ami „váratlan sós és édes ízeket” tartalmaz. A „különleges” tejeskávé országszerte kapható a Starbucks Reserve üzleteiben – írja a CNN.
A holdújév az egyik legnagyobb éves ünnep Ázsiában. A kínai emberek hazautaznak ebben az időszakban, hogy családjukkal együtt ünnepeljenek. A kormányzati adatok szerint az idei utazási szezonban összesen 474 millió utazást tettek a szárazföldön.
És bár az újévi lakomákon felszolgált ételek régiónként változnak, a párolt sertéshús gyakran megjelenik. Az ókori költő, festő és államférfi, Su Dongpo után elnevezett Dongpo rou egy olyan étel, amely párolt sertéshasból, kőcukorból, szójaszószból, fehérborból és más fűszerekből készül.
A World Coffee Portal decemberben közzétett jelentése szerint már Kínában van a legtöbb márkás kávézó a piacon, az Egyesült Államokat is megelőzte tavaly. A Starbucks 2023-ban 785 üzletet nyitott az országban. Kína már régóta az egyik legfontosabb növekedési hajtóerő a Starbucks számára, mivel a második legnagyobb piac a világon és a legfontosabb a tengerentúlon. De kemény konkurenciával kell szembenéznie, többet között a Luckin Coffee-val, ami az ország legnagyobb kávézólánca több mint 13 ezer üzlettel. Ráadásul jóval alacsonyabb áron kínálja az italokat, mint amerikai versenytársa.
A Starbucks sertés lattéja gyorsan teret nyert a kínai közösségi médiában. Egyes felhasználók kíváncsiságuknak adtak hangot, mások azonban szkeptikusak voltak, rámutatva a magas árra, és megkérdőjelezve, hogy miért isszák a tejeskávét ahelyett, hogy valódi párolt sertéshúst ennének.
„67 jüanért megehetek egy tányér párolt sertéshúst, aztán elmehetek a Luckinba, és megihatok két tejeskávét” – írta egy Weibo-felhasználó.
Egy másik felhasználó megjegyezte: „Megengedném, hogy mindkettő (a sertéshús és a kávé) egyszerre létezzen a gyomromban, de nem egyszerre a számban”.
A Jiupai News, az állami Changjiang Daily című napilaphoz kapcsolódó oldal arról számolt be, hogy az ital máris elfogyott az egyik wuhani üzletben.
A Starbucks Weibo fiókján azt írták, februárban más új, ünnepi témájú ízeket is kiadtak Kínában, köztük egy újévi rizssütemény által inspirált jujube macchiatót és egy mandulás tofu macchiatót.
Magyarországon rengeteg kávézó zárt be az elmúlt időszakban
Az atv.hu még tavaly év elején számolt be arról a drámai statisztikáról, miszerint minden egyes nap átlagosan öt vendéglátóipari egység zár be Magyarországon. Ennek részben az energiaárnövekedés volt az oka, de volt olyan is, hogy családi okok miatt kényszerültek bezárásra a tulajdonosok. És természetesen a piac változása is szerepet játszik abban, hogy sokan a redőny lehúzása mellett döntenek.