A McDonald’s már többször is büszkélkedett azzal, hogy képes az eladások csökkenése nélkül emelni az árakat, a vezetők azonban most elismerték, hogy a vásárlóknak is szükségük van egy kis szünetre.
A gyorsétteremlánc hétfőn a vártnál gyengébb eladásokról számolt be az amerikai üzleteiben. Chris Kempczinski vezérigazgató a McDonald’s „megfizethetőségi” problémájáról beszélt és jelezte, hogy a lánc csökkenteni fogja néhány menüpont árát. „Az otthoni étkezés megfizethetőbbé vált” – mondta Kempczinski.
A CNN cikke szerint az Egyesült Államokban még mindig magasak az árak, azonban 2023-ban összességében csak 1,3%-kal emelkedtek. Ez pedig nyomást gyakorol az alacsonyabb jövedelmű fogyasztókra, akik egyébként létfontosságú bázist jelentenek az étteremlánc számára.
A McDonald’s vezérigazgatója arról azonban nem árult el részleteket, hogy mikor várható az árcsökkentés, ahogy arról sem, hogy mekkora mértékű lesz.
Egyébként egészen a közelmúltig úgy tűnt, hogy a legtöbb vásárló a folyamatos áremelés ellenére is hajlandó az étteremben enni, azonban most még is úgy tűnik, hogy túllőttek a célon. Kempczinski szerint a tehetősebb vásárlók még mindig „elriaszthatatlannak” tűnnek, és a közép- és magas jövedelműek esetében sem tapasztaltak változást. Azonban szerinte a küzdelem még mindig az alacsony jövedelmű fogyasztók esetében van.