Nagyvilág

Spórolásra ösztönöz a TikTok? Meglepő trend tarol a közösségi médiában

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
NigériaTel-Avivsíhamasz
Hirdetés
Hirdetés

2023 végén elöntötték a közösségi médiát azok a bejegyzések, amelyekben az influenszerek a költéseiket és a kiadásaikat sorolták a 2024-es évre nézve. Lukas Battle író beállt a sorba, ezzel megalkotva a ,,visszafogott pénzköltés" koncepcióját - és bár ő sem gondolta volna, ezzel igazi lavinát indított el.

Hirdetés

,,A visszafogott pénzköltés egy új koncepció, amit prezentálok 2024-re nézve” – jelentette ki TikTok-videójában, amelyet december 29-én posztolt. ,,Ha egy barátod rád ír, hogy találkozni akar, válaszold azt, hogy nem akarsz pénzt költeni a benzinre azért, hogy aztán három órán keresztül hallgasd, ahogy az exéről panaszkodik” – tette hozzá. A viccnek szánt bejegyzés hamar szárnyra kapott, ezzel pedig új pénzügyi trend született. 

A TikTok-bejegyzést mostanra másfél millióan látták, az emberek pedig elkezdték használni a kifejezést. Lukas Battle úgy fogalmazott a CNN-nek, hogy az új terminológiát akkor használhatják az emberek, amikor azt akarják kifejezni, hogy nem akarnak pénzt költeni. 

Mondhatják azt, hogy nem mennek el a hétvégi kirándulásra, hanem inkább törlesztik a diákhitelüket, vagy nem csatlakoznak a barátaikhoz egy drága étteremben, mert nem engedhetik meg maguknak. 

Több kommentelő is egyetértésének adott hangot, valaki azt írta, hogy 2024-ben ciki lesz szórni a pénzt, más pedig leszögezte, ennek fényében fogja alakítani a kiadásait. Az online világban, ahol a gazdagság és a luxus folyamatosan előtérbe van helyezve, a visszafogott költekezés trendje segít azoknak a keretek között maradni, akik ezt nem tudják megengedni maguknak. Sőt, a trendnek köszönhetően mindez nem is lesz kínos. 

,,Határozottan viccnek indult” – szögezte le Battle, ám amikor látta, hogy milyen reakciók érkeznek a posztjára, teljes mellszélességgel mögé állt. A pénzügyi tudatosság szerinte lehet ugyanolyan kívánatos és menő, mint a pénzzel hencegni. A Z és Y generáció, akik a legaktívabbak a közösségi médiában, épp beléptek a munkaerőpiacra vagy már dolgoztak egy ideje, amikor beütött a koronavírus-járvány. Mivel az előző generációkhoz képest sokkal szerényebb anyagi javakkal rendelkeznek, rájuk nehezedik a legnagyobb teher a magas infláció és a megélhetési költségek miatt. 

Annak ellenére, hogy ez a két generáció rendelkezik a legtöbb pénzügyi tudással, mégis ők a leginkább ,,információra éhesek”. Ám ennek valószínűleg a kényszer a legfőbb oka, mondta Vivian Tu korábbi Wall Street-i alkalmazott és a Your Rich BFF nevű portál igazgatója. A Z és Y generáció tölti a legtöbb időt a közösségi médiában, így rájuk hatnak leginkább a reklámok, és ők is vásárolnak a legtöbbet online. Az új pénzügyi tudatosságot propagáló trend azonban keresztbe tehet ezeknek a márkáknak. 

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek