A kezdetek kezdetén senki nem jósolt nagy jövőt a Netflixnek Hollywoodban, ennek ellenére már több mint egy évtizede uralja a piacot. A múlt héten a Bank of America egyenesen a ,,streaming királyának” nevezte. ,,Egyre egyértelműbbé válik, hogy a Netflix a nyertese a streaming háborúnak” – írta Jessica Reif Ehrlich, a Bank of America médiaelemzője, rámutatva arra a tényre, hogy a régi médiavállalatok, mint például a Disney, most teljesen át kell hogy értékeljék a streaming-stratégiájukba fektetett pénzeket.
A kérdés azonban az, hogy a Netflix 2024-ben is képes-e megőrizni a piacot uraló dominanciáját.
A cég kedden tette közzé a negyedik negyedéves eredményét, amely betekintést enged a pénzügyi helyzetébe. Öt évvel ezelőtt a Netflix társalapítója, Reed Hastings a reklámokat ,,a felhasználók kizsákmányolásának” nevezte, a cég azonban azóta változtatott a hozzáállásán és 2022 novemberében elindította az ,,Alap hirdetésekkel” előfizetési szintet – írja a CNN.
Ez sokkal olcsóbb, mint a teljesen reklámmentes verzió, ennek az előfizetésnek az ára nagyjából hét dollár az Egyesült Államokban. A cég októberben jelentette be, hogy a hogy prémium reklámmentes csomagjának az árát 22,99 dollárra emelte, míg az alap csomagja 11,99 dollárra emelkedett. Egyelőre úgy tűnik, hogy a felhasználók nagyobb része választja az olcsóbb megoldást.
A hónap elején Amy Reinhard, a Netflix hirdetési elnöke közölte, hogy a Netflix hirdetései több mint 23 millió aktív felhasználót érnek el havonta. A cég tavaly kezdett sokkal szigorúbban fellépni a jelszómegosztás ellen, és ez is növelte az új előfizetők számát. Sőt, valószínűleg más streaming-szolgáltatókat is inspirált új intézkedések bevezetésére. A tavalyi év igencsak nehéz volt a szórakoztatóipar számára, hiszen 1960 óta most fordult elő újra, hogy hónapokon keresztül sztrájkoltak a színészek és írók.
A Netflix azonban élő műsorokba és videójátékokra fordított pénzt, a számok alapján pedig ez igencsak kifizetődő volt.
A cég novemberben sugározta az első élő sporteseményét, a ,,The Netflix Cup”-ot. Ted Sarandos vezérigazgató akkor úgy fogalmazott, továbbra is nagyobb összegeket fognak fordítani az élő műsoraik fejlesztésére. A kedden közzétett adatokból kiderül, mekkora összeget fektettek eddig élő műsorba.
A streaming szolgáltatás megszerezte a ,,WWE Raw” kizárólagos jogait, amely jelenleg a Comcast amerikai csatornán fut. A 10 éves műsor értéke meghaladja az 5 milliárd dollárt, legalábbis a TKO Group Holdings, a WWE anyavállalatának bejelentése szerint. A műsor 2025 januárjában indul élőben a Netflixen. A negyedik negyedévben a Netflix videojáték-kínálata is jelentősen bővült. Ebben az évben azonban változások lesznek a filmes részlegnél. Hétfőn Scott Stuber, a Netflix filmgyártásért felelős elnöke, aki segített felépíteni a vállalat hatalmas filmstúdióját, bejelentette, hogy márciusban elhagyja a céget.