Nagyvilág

Milliárdokat bukhat Elon Musk és az X, miután több hirdető tartalma is nácizmust dicsőitő posztok mellett jelent meg

Horváth Fanni
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
síhamaszTrumpStrabag
Hirdetés
Hirdetés

Az IBM felfüggesztette a hirdetéseit az X-en, miután egy jelentés szerint a reklámjai Hitelt és a nácizmust dicsőítő posztok mellett jelentek meg. Az X tulajdonosát, Elon Muskot korábban kritika érte, miután az antiszemita összeesküvés-elméletét "tényleges igazságnak" nevezte. 

Hirdetés

Felfüggesztette a hirdetéseit az X-en (korábbi nevén Twitteren) az IBM, miután egy jelentés szerint a reklámjai Adolf Hitelt és a nácizmust dicsőítő posztok mellett jelentek meg.

A vállalat szerint „teljesen elfogadhatatlan”, hogy a tartalma ilyen téma mellett jelent meg a platformon. Később az X közölte, hogy szándékosan nem helyez el reklámokat „ilyen tartalmak mellett”.

Mindez azután történt, hogy az X tulajdonosát, Elon Muskot kemény kritika érte, miután egy antiszemita összeesküvés-elméletet „tényleges igazságnak” nevezett, amikor válaszolt egy bejegyzésre a közösségi oldalon. 

A Media Matters for America nevű baloldali megfigyelőszervezet szerint az IBM és más vállalatok által vásárolt hirdetéseket Hitler-idézetek, náci dicsőítések, illetve holokauszttagadást tartalmazó posztok mellett helyezték el a platform üzemeltetői – írja a BBC.

Az egyik nácibarát posztot, amelyet egy IBM-hirdetés mellett mutatták be, mintegy 8000-szer látták – közölte az X a lapnak adott nyilatkozatában. 

A többi érintett cég között szerepel az Apple, az Oracle, a Bravo televíziós hálózat és az Xfinity távközlési vállalat is.

„Az IBM zéró toleranciát tanúsít a gyűlöletbeszéddel és a diszkriminációval szemben, és azonnal felfüggesztünk minden hirdetést az X-en, amíg kivizsgáljuk ezt a teljesen elfogadhatatlan helyzetet” – áll a vállalat közleményében.

Az X a BBC-nek elmondta, hogy a hirdetéseket nem szándékosan helyezték szélsőséges tartalmak mellé, a nácikat népszerűsítő fiókok pedig nem fognak pénzt keresni a reklámokból, és az egyes posztokat „érzékeny tartalomként” jelölik a felületen.

„Az X álláspontja mindig is nagyon egyértelmű volt, hogy a mindenki által elkövetett diszkriminációnak mindenhol véget kell vetni – azt hiszem, ebben mindannyian egyetérthetünk és egyet is kell értenünk” 

– tette közzé Linda Yaccarino vezérigazgató csütörtökön. „[Az antiszemitizmusnak és a diszkriminációnak] nincs helye sehol a világon” – tette hozzá.

Eközben szerdán Musk pozitívan reagált egy tweetre, amely a zsidó közösségeket vádolta azzal, hogy „fehérek elleni gyűlöletet” szítanak, és amely bevándorlóellenes érzelmeket tartalmazott.

A Media Matters szerint Musk tweetje, amelyet az oldal statisztikái szerint több mint 5 millióan láttak, a „fehér népirtás” néven ismert antiszemita összeesküvés-elmélet támogatásával ér fel. Ez azt állítja, hogy a zsidók szisztematikusan összeesküvést szőnek a „nem fehér” emberek nyugati országokba történő bevándorlásának ösztönzésére, hogy demográfiai változást idézzenek elő, és „eltüntessék” a fehér fajt.

Az X tulajdonosa tagadja, hogy antiszemita lenne, és később azt mondta, hogy megjegyzései nem minden zsidó emberre, hanem olyan csoportokra vonatkoztak, mint a Rágalmazásellenes Liga (ADL) és más, meg nem nevezett „zsidó közösségek”.

Musk tweetjére reagálva az ADL vezérigazgatója, Jonathan Greenblatt a következőket írta: 

„Egy olyan időszakban, amikor az antiszemitizmus robbanásszerűen növekszik Amerikában és világszerte, vitathatatlanul veszélyes arra használni a befolyását, hogy antiszemita elméleteket igazoljon és népszerűsítsen”.

A vállalat azt állítja, hogy erősebb márkabiztonsági ellenőrzéseket alkalmaz, mint más közösségi oldalak, és a gyűlöletbeszéd és a szélsőségek száma csökkent a platformon, annak ellenére, hogy a vállalat biztonsági csapatát nagymértékben leépítették. Több külső csoport nem ért egyet a vállalat állításaival.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek