Nagyvilág

Hatalmas gyomrost adott az Európai Unió a Facebooknak, ez a magyarokra is hatással lesz

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
síhamaszTrumpStrabag
Hirdetés
Hirdetés

Befellegzett a személyre szabott hirdetések aranykora a Facebookon.

Hirdetés

Kötelező erejű határozatot fogadott el szerdán az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB), amely megtiltja a Metának, hogy a felhasználók személyes adatait vegye igénybe a célzott hirdetésekhez. Az EU azután hozta meg a döntést, hogy Mark Zuckerbergék bejelentették, novembertől jön a fizetős Facebook és Instagram az Európai Unió államaiban, ami azt jelenti, hogy az európai felhasználók előfizetést vásárolhatnak a hálózatok hirdetés nélküli használatáért – írja a Profitline.

A Meta korábban már bejelentette, hogy az EU-ban és az Európai Gazdasági Térségben (EGT) élő embereknek lehetőséget adnak arra, hogy választhassanak, és e hónaptól kezdve előfizetési modellt kínálnak számukra, hogy megfeleljenek az európai szabályozási követelményeknek. A vállalat szerint az EDPB tagjai már hetek óta tudnak a cég tervéről, és teljes mértékben együttműködtek velük. 

„Ez a fejlemény indokolatlanul figyelmen kívül hagyja a gondos és erőteljes szabályozási folyamatunkat” 

– mondta a techóriás képviselője.

Kiderült az is, hogy az EDPB a norvég adatvédelmi hatóság kérésére hozta meg ezt a döntést, ugyanis júniusban már megtiltotta, hogy a Facebook és az Instagram felhasználóknak célzott hirdetéseket küldjenek a személyes adataik alapján.

Ez a határozat pedig arra kötelezi a Meta európai működése felett hatáskörrel rendelkező írországi adatvédelmi szabályozó hatóságot, hogy két héten belül hozzon végleges intézkedéseket a kérdésben, hogy a tilalom egy héttel később hatályba léphessen. A kötelező erejű határozat értelmében súlyos bírságok várnak a nagyvállalatra, amennyiben nem tesz eleget a kötelezettségének.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek