A munkabeszüntetést pénteken a General Motors (GM) és a Stellantis minden alkatrészelosztó központjára kiterjesztették. Az Egyesült Autóipari Dolgozók (United Auto Workers – UAW) szakszervezet a munkaadókra gyakorolt nyomás fokozásával akarta jelezni, hogy elégedetlen a tárgyalások állásával a két gyártó esetében, ugyanakkor a Fordnál ezúttal nem növelte a sztrájkban részt vevő tagjai számát. Shawn Fain, a szakszervezet elnöke a sztrájk kiterjesztését bejelentve közölte, hogy a lépéssel a két vállalatot „észhez akarják téríteni, hogy komoly ajánlattal térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz”.
A szakszervezeti vezető hozzátette, hogy a Ford esetében jelentős előrehaladást értek el, amit szeretnének elismerni azzal, hogy nem változik a gyártónál nem dolgozó alkalmazottak száma. A három amerikai autóipari vállalatnál zajló munkabeszüntetés három gyártóüzemet és harmincnyolc elosztóközpontot érint húsz államban. A GM és a Stellantis is közölte, hogy rendelkezik „vésztervvel” az alkatrészellátás biztosítására a velük szerződésben álló márkakereskedéseknek és szervizeknek.
A márkakereskedések működését az alkatrészellátás leállása megbéníthatja, legjövedelmezőbb tevékenységük ugyanis az autók karbantartása és szervizelése.
A három nagy autógyárnál múlt péntek óta sztrájkol az összesen csaknem 150 ezer munkavállalót tömörítő szakszervezet mostanra több mint 18 ezer tagja. Az érdekképviseletek mintegy 36 százalékos béremelést követelnek 4 évre elosztva, valamint a megélhetési költségek ellentételezését várják inflációs kompenzáció révén. A detroiti központú autógyárak egyelőre 20 százalék körüli béremelést ajánlanak, a legmagasabbat a Ford.