Mint ismert, a Meta vagy a Google-höz hasonló óriás techcégek éppen arra építették fel az üzleti modelljüket, hogy a felhasználói tevékenység alapján személyre szabják az oldalaikon megjelenő hirdetéseket. Így közvetetten az adatainkkal fizetünk a szolgáltatások használatáért.
Az Európai Unió az elmúlt években azonban egyre nagyobb hangsúlyt fektet az adatvédelem terén a szigorításra: a GDPR bevezetésétől kezdve a techcégek adatkezelési gyakorlata ellen indított vizsgálatokon át például a digitális szolgálatásokról szóló rendelet bevezetéséig.
A reklámmentes, fizetős változat is a szigorodó uniós követelményeknek igyekezne megfelelni.
Lényeges azonban hangsúlyozni, hogy a tervek nem arról szólnak, hogy innentől csak előfizetésért lehetne használni ezeket a szolgáltatásokat: az ingyenes változatok továbbra is elérhetők lennének.
A Meta egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.