Nagyvilág

Jön a reklámmentes, fizetős verzió a Facebookból és az Instagramból?

ATV.hu
Hirdetés

A cég terveit ismerő három forrás azt állítja, hogy a Meta komolyan fontolgatja, hogy elérhetővé tesz egy teljesen reklámmentes, előfizetéses verziót a népszerű közösségi oldalakból - értesült a New York Times. 

Zuckerberg Meta Facebook Instagram
Hirdetés

Mint ismert, a Meta vagy a Google-höz hasonló óriás techcégek éppen arra építették fel az üzleti modelljüket, hogy a felhasználói tevékenység alapján személyre szabják az oldalaikon megjelenő hirdetéseket. Így közvetetten az adatainkkal fizetünk a szolgáltatások használatáért.

Az Európai Unió az elmúlt években azonban egyre nagyobb hangsúlyt fektet az adatvédelem terén a szigorításra: a GDPR bevezetésétől kezdve a techcégek adatkezelési gyakorlata ellen indított vizsgálatokon át például a digitális szolgálatásokról szóló rendelet bevezetéséig.

A reklámmentes, fizetős változat is a szigorodó uniós követelményeknek igyekezne megfelelni.

Lényeges azonban hangsúlyozni, hogy a tervek nem arról szólnak, hogy innentől csak előfizetésért lehetne használni ezeket a szolgáltatásokat: az ingyenes változatok továbbra is elérhetők lennének.

A Meta egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek