Keleti

Indonéz tanárok a kínai oktatási programban

Xinhua
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
Hirdetés

Amikor hazaindultak a téli szünetre, egy indonéz tanárokból álló csoport, akik 2024 szeptemberében kezdték meg kétéves posztgraduális tanulmányaikat a Tianjin Egyetemen, egy mesterséges intelligencia által generált dalt komponáltak kínai nyelven, amelyben kifejezték hálájukat és keserédes érzéseiket a távozással kapcsolatban.

Hirdetés

Ők az indonéziai háromnyelvű iskolai tanároknak szóló nemzetközi kínai oktatási mesterképzés első évfolyamába tartoznak.A mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepének feltárásáról szóló osztályfeladat részeként a projekt rávilágít a program innovatív oktatási megközelítésére. „Lehetővé tette számunkra, hogy kifejezzük közös törekvéseinket és álmainkat” – mondta Suviana, egy kínai-indonéz tanár és a dal egyik alkotója.A 2023 decemberében induló mesterképzés a kínai oktatási minisztérium, a Tianjin Egyetem és az Indonéziai Háromnyelvű Iskolák Egyesülete közös kezdeményezése. Célja, hogy indonéziai kínai nyelvtanárokat képezzen, és olyan fejlett készségekkel ruházza fel őket, amelyekkel fejleszthetik a kínai oktatást hazájukban.Az első, 39 indonéziai tanárból álló csoport 2024-ben kezdte meg kétéves tanulmányi útját az észak-kínai Tianjinban. „Nemcsak tanárok vagyunk, hanem kulturális nagykövetek is” – mondta Saifus Somad, az egyik indonéz tanár.Suviana számára a kínai nyelv mindig is több volt, mint egy tantárgy – ez a kulcs örökségének megértéséhez. „A nyelvtanulás az első lépés egy kultúra megértéséhez” – mondta.Miután évekig tanított kínai nyelvet Jakartában, látta, hogy a nyelv milyen ajtókat nyithat meg a különböző hátterű diákok számára.

Az Egy Övezet Egy Út kezdeményezés előrehaladásával Suviana azt tapasztalta, hogy egyre több indonéz család kezdi értékelni a kínai nyelvtanulást.

„Nem csak kínai-indonéz családokról van szó. Más közösségek szülei is tanulnak kínaiul a gyerekeikkel. Olyan készségnek tekintik, amely megváltoztathatja a jövőjüket” – mondta Suviana.”

A középiskolai kínai nyelvtanulás révén mélyebben megismertem a kínai-indonéz kultúrát, és segített lebontani a korlátokat” – mondta Saifus Somad, a programban részt vevő kevés nem kínai-indonéz diák egyike.

Saifus Somad kelet-jávai kínai tanárként úgy véli, hogy a nyelv híd a megértés és a harmónia előmozdításában. „A kínai nyelv tanulása több lehetőséget ad a fiatal indonéziaiaknak, és segít nekik a kínai kultúrához való kapcsolódásban” – mondta.

A Tianjinban töltött idő alatt első kézből tapasztalták meg a kínai kultúra gazdagságát. Dalokat komponáltak a mesterséges intelligencia eszközeivel, klasszikus költészetet tanultak, kalligráfiát gyakoroltak, sőt, egy egyetemi rendezvényen előadták a Vörös kastélyok álma című dal indonéz ihletésű változatát.”

Ezek a tapasztalatok elmélyítették a kínai kultúra megértését” – mondta Suviana. „Amikor klasszikus költészetet tanultunk, meghatott minket a következő sor: ‘Egy levél otthonról ezer aranyat ér’. Sokan közülünk sírva fakadtak, mert olyan erősen tudtunk azonosulni ezzel a vágyakozó érzéssel”.

„Saifus Somad és osztálytársai azt tervezik, hogy felveszik ezt a mesterséges intelligencia által komponált dalt, és a jövőben elviszik Indonéziában a kínai órákra, hogy még több diák érezze a nyelvtanulás örömét és a kultúra varázsát.

1000018823

Ez a program a Tianjin Egyetem szélesebb körű küldetésének része, amely a nemzetközi oktatás és a kulturális csere előmozdítására irányul. Az ASEAN-országokkal való együttműködés előmozdításával és a kölcsönös tanulás platformjainak létrehozásával az egyetem hozzájárul a Kína és szomszédai közötti szorosabb kapcsolatok kiépítéséhez.

Suviana és osztálytársai számára a program megváltoztatta az életet.

„Ez a tapasztalat megerősítette a céltudatosságomat. Remélem, hogy több indonéz tanár is a nyomdokainkba léphet, eljön Kínába, a Tianjin Egyetemen tanulhat, és híd lesz a két nemzet között” – mondta Suviana.

(Xinhua)

Hirdetés
Címkék:
Kapcsolódó cikkek