Sanjar Mukanbetov, a kirgiz elnök alá tartozó Stratégiai Kezdeményezések Nemzeti Intézetének igazgatója a Xinhua-nak elmondta, hogy Kína, Kirgizisztán és Üzbegisztán vezetőinek támogatása tette lehetővé a vasúti projektet.”A lakosok és a közeli települések közvetlenül részesülnek majd a projekt gazdasági hatásaiból” – mondta Mukanbetov.
„Minden bizonnyal át fogja alakítani a regionális logisztikát, és jelentős gazdasági előnyökkel jár majd.” A projekt jelenlegi előrehaladása szerint a vasúti projekt kirgiz szakaszának építése a tervek szerint 2025 júliusában kezdődik és hat évig tart – közölte a China State Railway Group.
Igor Shestakov, Kirgizisztán szakértője szerint a vasútvonal segítene bemutatni az Egy Övezet Egy Út együttműködési projekteket, és jelentős hasznot hozna a Sanghaji Együttműködési Szervezet keretében megvalósuló projektek számára.Iskender Sharsheev kirgiz közgazdász elmondta, hogy szerinte a projekt több befektetést vonzana az energia, a közlekedés és a mezőgazdaság területén.”
Az infrastruktúra lehetőségeket nyit a logisztika, a termékfeldolgozás és az exportorientált termelés előtt” – mondta, hozzátéve, hogy a vasút a változásokat fogja előmozdítani, elősegítve a gazdasági növekedést és a társadalmi stabilitást a régióban.
Abdurasul Abdukhalilov, az Üzbegisztáni Kereskedelmi és Iparkamara taskenti regionális osztályának vezetője elmondta, hogy a vasút összeköti Kínát az európai és közel-keleti piacokkal, megkönnyítve az áruszállítást.
A vasutat az „új évszázad útjának” nevezte Azamat Seitov, az Üzbegisztáni Világgazdasági és Diplomáciai Egyetem Antropológiai és Konfliktológiai Laboratóriumának vezetője, aki szerint nem kétséges, hogy a vasút új lehetőségeket nyit meg a kereskedelem, a turizmus és az ipar számára, miközben erősíti a regionális gazdasági összeköttetést.
(Xinhua)