A tervezett 350 km/órás sebességgel és nyolc állomással rendelkező, 164 km hosszú Sanghaj-Suzhou-Huzhou nagysebességű vasútvonal Sanghaj Hongqiao állomást köti össze a Jiangsu tartománybeli Suzhou várossal és a Zhejiang tartománybeli Huzhou várossal.
Sanghaj-Suzhou-Huzhou nagysebességű vasútvonal Yuandang-tó szakasza 2024. december 26-án. (Xinhua/Wand Xiang)
„Ez az első nagysebességű vasútvonal, amely a Jangce-folyó deltájában lévő három nagy gazdasági központot, Jiangsu, Zhejiang és Sanghaj városát köti össze” – mondta Chen Guoquan, a China Railway Construction Corporation Ltd., a vasúti projekt tervezője.
A Huzhou Nanxun vasútállomás Huzhou-ban, a kelet-kínai Zhejiang tartományban, 2024. december 26-án. (Xinhua/Huang Zongzhi)
„Az új vasúti szolgáltatás előtt a Huzhou és Sanghaj közötti út körülbelül két órát vett igénybe. Most már csak 43 perc” – mondta Lou Li Sanghajból, aki családjával utazott, hogy nyaraljon Nanxunban, Huzhou történelmi városában.
Vonat a Sanghaj-Suzhou-Huzhou nagysebességű vasútvonalon, a kelet-kínai Csiangszu tartománybeli Szucsouban, 2024. december 26-án. (Xinhua/Xing Guangli)
Kang Aiqi, egy szucsoui székhelyű, új anyagokkal foglalkozó technológiai vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy már nagyon várta a nagysebességű vasút megnyitását. „A vasút nagyban megkönnyíti majd az utazást a deltarégió üzletemberei számára.”
Vonat egy hídon a Huzhou Nanxun vasútállomás közelében Huzhou-ban, a kelet-kínai Zhejiang tartományban, 2024. december 26-án.(Xinhua/ Hunag Zonghzhi
Zhang Zhipeng, a Sanghaji Jiao Tong Egyetem docense szerint a vasútvonal mentén várhatóan a csúcskategóriás iparágak csoportosulnak, ami tovább gyorsítja a gazdasági övezet magas színvonalú fejlődését.
(Xinhua)