A Bakonyszentlászlóról induló 25 perces, a Győrből közlekedő vonat 35-40 perces késéssel számolhatott csütörtök reggel. Lázár János szerdai bejelentése ezt a problémát is érintette.
„Olcsóvá tettük a szolgáltatást eddig, most pedig ráhajtunk a pontosságra, precizitásra és a komfortra. Ennek jegyében 20 perces késés után visszaadjuk a jegyár 50 százalékát” – jelentette be.
Az építési és közlekedési miniszter tízpontos intézkedéscsomagot hirdetett. Ennek része – egyebek mellett – a felújított wc-k és a menet közbeni takarítók, a mozdonyflotta bővítése, az vonatközlekedést erősítő buszjáratok és a klímagarancia is.
Mindenekelőtt több forrásra van szüksége az ágazatnak. Ezt mondta Híradónknak a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. Ez elsősorban attól függ, hogy van-e kormányzati szándék és akarat.
Vitézy Dávid szerdán a Facebook-oldalán reagált a bejelentésre. Az intézkedésekre kitérve úgy véli: több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen ötlet. Majd emlékeztetett: a 20 milliárd forint ráfordítást jelentő tíz ponttal szemben Csehország vagy Lengyelország csak idén több mint 1000 milliárd forintot költ vasútfejlesztésre.
A Podmaniczky Mozgalom alapítója a beletörődés csomagjának nevezte el Lázár 10 pontját.
„Abba való beletörődés a vonatok lassúak, régiek és késnek, és akkor legyen legalább tiszta a wc, meg legalább egy kis aprót adjanak vissza, ha annyit késett a vonat az utasoknak. Ha már a helyzeten változtatni a kormány nem tud, vagy valójában nem akar” – mondta Vitézy.
A Közlekedő Tömeg Egyesületben számos kérdőjel maradt a bejelentést követően. „A legfőbb kérdéseket, tehát, hogy a pályák illetve a járműveknek az egyre romló műszaki színvonalán mikor és hogyan tervezi megfogni, vagy visszafordítani a minisztérium, illetve Lázár János, erről nem sok szó esett, pedig ezek lennének az igazán fontos kérdések” – fogalmazott Király Bence.
A vonatközlekedés ezer sebből vérzik, ennek ellenére a MÁV-Volán-csoport székháza több mint 250 milliárd forintból, a BudaParton épülhet meg.