Egyéb

Vágyálom vagy beletörődés? Szétszedik Lázár János terveit a szakértők

ATV.hu
Hirdetés

"Vágyálmok", "értelmetlen ötletek". Az ágazat szakértői így reagáltak Lázár János 10 pontos akciótervére, amely a MÁV reformját célozza. A Vasutasok Szakszervezete szerint sürgősen több forrásra van szüksége a közösségi közlekedésnek. Közben Vitézy Dávid a beletörődés csomagjának nevezte el a miniszter 10 pontját.

Hirdetés

A Bakonyszentlászlóról induló 25 perces, a Győrből közlekedő vonat 35-40 perces késéssel számolhatott csütörtök reggel. Lázár János szerdai bejelentése ezt a problémát is érintette.
„Olcsóvá tettük a szolgáltatást eddig, most pedig ráhajtunk a pontosságra, precizitásra és a komfortra. Ennek jegyében 20 perces késés után visszaadjuk a jegyár 50 százalékát” – jelentette be.

Az építési és közlekedési miniszter tízpontos intézkedéscsomagot hirdetett. Ennek része – egyebek mellett – a felújított wc-k és a menet közbeni takarítók, a mozdonyflotta bővítése, az vonatközlekedést erősítő buszjáratok és a klímagarancia is.

Mindenekelőtt több forrásra van szüksége az ágazatnak. Ezt mondta Híradónknak a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. Ez elsősorban attól függ, hogy van-e kormányzati szándék és akarat.

„Ha forrásokat nem biztosítják, netalántán további források elvonása történik a közösségi közlekedésből, akkor azokat a vágyálmokat, amelyeket a miniszter úr is szeretne, hogy jobb legyen a szolgáltatás színvonala, azokból nem történik semmi” – fogalmazott Meleg János.

Vitézy Dávid szerdán a Facebook-oldalán reagált a bejelentésre. Az intézkedésekre kitérve úgy véli: több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen ötlet. Majd emlékeztetett: a 20 milliárd forint ráfordítást jelentő tíz ponttal szemben Csehország vagy Lengyelország csak idén több mint 1000 milliárd forintot költ vasútfejlesztésre.

A Podmaniczky Mozgalom alapítója a beletörődés csomagjának nevezte el Lázár 10 pontját.
„Abba való beletörődés a vonatok lassúak, régiek és késnek, és akkor legyen legalább tiszta a wc, meg legalább egy kis aprót adjanak vissza, ha annyit késett a vonat az utasoknak. Ha már a helyzeten változtatni a kormány nem tud, vagy valójában nem akar” – mondta Vitézy.

Lázár János, Vitézy Dávid

A Közlekedő Tömeg Egyesületben számos kérdőjel maradt a bejelentést követően. „A legfőbb kérdéseket, tehát, hogy a pályák illetve a járműveknek az egyre romló műszaki színvonalán mikor és hogyan tervezi megfogni, vagy visszafordítani a minisztérium, illetve Lázár János, erről nem sok szó esett, pedig ezek lennének az igazán fontos kérdések” – fogalmazott Király Bence.

A vonatközlekedés ezer sebből vérzik, ennek ellenére a MÁV-Volán-csoport székháza több mint 250 milliárd forintból, a BudaParton épülhet meg.

Hirdetés
Címkék:
Kapcsolódó cikkek