Vitézy Dávid reagált azoknak a kritikáira, akik a Budapest Brand támogatásának csökkentését kifogásolták. A politikus szerint a döntés nem nyerte el tetszésüket azoknak, akik eddig hatalmas, több tízmillió forintos szerződésekkel és nyolcmilliós vezetői prémiumokkal gazdagodtak, miközben a fővárosi marketingügynökséget működtették.
A frakcióvezető rávilágított, hogy a marketingügynökség személyi jellegű kiadásai 2023-ban 789 millió forintot tettek ki, 72 alkalmazott mellett. Ez azt jelenti, hogy havonta egy főre jutó átlagos személyi kiadás 913 ezer forint volt.
Ez az összeg 67%-kal magasabb, mint például a Szabó Ervin Könyvtár vagy a Kolibri Színház személyzeti költségei, 25-30%-kal többet jelent a legjobban teljesítő budapesti színházak béréhez képest, és még a Budapesti Közlekedési Központot is meghaladja, ahol számos szakértő mérnök dolgozik – tette hozzá.
Vitézy Dávid hozzátette, hogy Budapest idén nem tudott plusz forrásokat biztosítani a színházainak, például a Katona József Színháznak vagy a Radnóti Színháznak sem, de – mint fogalmazott – még ha több milliárd forinttal rendelkezne is a főváros kultúrára, akkor sem lenne az egyik legfontosabb feladat a Budapest Brand fenntartása, ilyen magas bérekkel és az elmúlt években tapasztalt közpénzfelhasználási szabálytalanságokkal.
Ennek figyelembevételével a Fővárosi Közgyűlés minden frakciója, valamint a főpolgármester is egyetértett a városi marketingügynökség költségvetésének radikális csökkentésével – hívta fel a figyelmet a frakcióvezető. Kiemelte, hogy az ügynökség korábbi költségvetését inkább olyan fontos területekre irányítják, mint az útfelújítások, hajléktalanellátás, állatvédelem és a BKK rendészeti feladatai.
Vitézy Dávid kitért arra is, hogy az elmúlt hetekben a cég körüli felháborodás során a Budapest Brand vezetője teljesen alaptalan állításokat tett, miszerint a cég „egymilliárd forintos bevételt” termel a Budapest Kártyából. A politikus szerint ez a kijelentés hamis, és azt is hangsúlyozta, hogy az a városi marketingügynökség, amelyet most csökkentenek, nem hagyja magára a korábbi turisztikai feladatokat sem.
Végezetül Vitézy Dávid megemlítette, hogy a napokban súlyos korrupciógyanú is felmerült a Budapest Brand működése kapcsán, ugyanis olyan, mesterséges intelligencia által generált, több millió forintos hamis tanulmányok gyanúja merült fel. Ezeket az ügyeket alaposan ki kell vizsgálni – tette hozzá a frakcióvezető.