Az egyik leggyakoribb tévedés, hogy boltban vásárolt terméket, ha nem tetszik vagy nem megfelelő a mérete, vissza lehet vinni.
Ugyanakkor sok üzlet a vásárlók megtartása érdekében önként biztosít bizonyos időtartamot cserére vagy levásárlásra, például 15 vagy 30 napot, de ezek nem jogszabályban előírt kötelezettségek.
Az online vásárlás esetében azonban más a helyzet, hiszen itt a fogyasztót 14 napos elállási jog illeti meg, mivel a termékeket nem tudja előzetesen megtekinteni. A digitális garanciajegyről szólva Kispál hangsúlyozta, hogy ez az elektronikus dokumentum ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a papíralapú változat, és ugyanolyan jogokat biztosít a vásárlók számára. Hozzátette, hogy „a számla vagy nyugta megőrzése továbbra is alapvető fontosságú, hiszen ezzel tudjuk bizonyítani az adásvételi jogviszonyt”.
Fontos tudnivalók az ajándék-visszavitelről:
- Hagyományos bolti vásárlás: A kereskedő nem köteles visszavenni vagy kicserélni a nem tetsző vagy nem megfelelő ajándékot, kivéve, ha az hibás.
- Online vásárlás: A vásárlót 14 napos elállási jog illeti meg.
- Cserére biztosított időszak: Egyes boltok önkéntesen biztosítanak 15-30 napos cserélési vagy levásárlási lehetőséget.
- Digitális garanciajegy: Ugyanolyan jogokat biztosít, mint a papíralapú változat, de a számla vagy nyugta megőrzése továbbra is elengedhetetlen.
- Eredeti csomagolás: Nem kötelező a visszavitelhez, de az esetleges sérülésekért a vásárló felelősséggel tartozik.
- Hibás termék esetén: Elsőként kijavításra vagy cserére van lehetőség, vételár-visszatérítés csak végső esetben kérhető.