Bár volt, aki bátortalanul bolyongott a sorok között, nem ez volt a jellemző a karácsony előtti rohamban. A húspult előtt már délelőtt alig fértek el a vásárlók a budapesti szupermarketben, ahol az ATV Híradó forgatott. A legtöbben viszont már csak a kisebb dolgokért ugrottak be a boltba.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint 23-a az igazi véghajrá. Az üzletek forgalma ilyenkor több mint a duplájára emelkedik. „Ilyenkor már az utolsó napokban minden termékkör iránt nagyon jelentős a kereslet. A hal, húsáru, tejtermékek, pékáruk, hideg konyhai készítmények, különböző italféleségek – ezek a favoritok” – sorolta.
Közben a Publicus felmérése rámutat, hogy az emberek 63%-a nagyobb teherként éli meg a karácsonyi költéseket, mint a korábbi években. A kutatás szerint minden harmadik megkérdezett 10 és 50 ezer forint közötti összeget szánt ajándékokra. 100 ezer forintnál nagyobb kiadást 10-ből csak 2 ember engedhet meg magának.
A felmérés egyik érdekes pontja, hogy a fideszes szavazók kevésbé érzik megterhelőnek az idei kiadásokat, mint ellenzéki társaik. Az intézet csak találgatja, hogy mi lehet ennek az oka. „Az egyik lehetőség az, hogy rajtuk van egy olyan politikai szemüveg, ami eltorzítja a valóságnak az ilyen szempont szerinti megítélését. Ilyen szemüveg nagyjából mindenkin van, politikai pártállás tekintetében” – mondta Kálló Dániel elemző.
Aki hétfőn nem jutott volna el a boltba, az ma délelőtt ezt még pótolhatja.
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)