Szászi István úgy véli, csak kisebb növekedés várható, ami hatással lesz minden üzletágra, az évente előállított autók számának növekedése pedig bizonytalan.
„Az összes európai, amerikai, vagy épp ázsiai autóipari cég ebben a helyzetben van, hiszen ezek a makrogazdasági tényezők mindegyik cégre hatnak, ugyanúgy a beszállítói láncra is, tehát a Boschra is. Az elmúlt héten jelentettük be sajnálatos módon, hogy Németországban is leépítések várnak a Boschra, és több ezer kollégát kell leépíteni”
– mondta a vezető.
A Novák Andrásnak adott interjúban az igazgató beszélt a kínai autóipari helyzet hatásáról is, miszerint az elmúlt 30 évben a kínaiak megtanultak autót gyártani, ami versenyt és nyomást jelent a szereplők számára.
„Mi ezt úgy hívjuk szakzsargonban, hogy China Speed, tehát kínai sebesség” – magyarázta Szászi, hiszen korábban az európai autóiparban 4-5 kellett ahhoz, hogy egy jármű a nulláról elkészüljön, Kína bizonyította, hogy képes erre 24 hónap alatt.
„Azaz bizonyították, hogy hatékonyan, gyorsan, produktívan képesek nulláról létrehozni autót, vagy autóipart, hogyha egy picit magasabb szintre emelkedünk. És ez óriási nyomás az európai és az amerikai és a japán autóipar számára, hiszen ez alapvetően egy paradigmaváltást igényel a részünkről, menedzserek részéről, cégvezetők részéről, a munkatársaim részéről” – mondta.
Az ukrajnai háború kapcsán beszélt arról, hogy a Boschnak meg kellett szüntetni gyárakat. „Ez nyilván nagyon-nagyon fájt nekünk akkor, hiszen az orosz piac akkor létezett, mi jelen voltunk, ott gyártottunk, és ezt meg kellett szüntetni” – fogalmazott.
Az amerikai elnökválasztás kapcsán Szászi beszélt az esetleges védővámok hatásáról, illetve az interjúban szó volt arról is, hol tartanak a cég fejlesztései, és mikorra várható, hogy átálljunk elektromos autózásra.