Itthon

Nagy a baj a debreceni BMW-gyárral? – Itt a válasz a katasztrófahírre

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Magyar Péter előrehozott választásTrumpSzijjártó PéterSzijjártó Péter
Hirdetés
Hirdetés

Lapértesülések szerint a debreceni BMW-gyár termelése az autóipari válság miatt elmaradhat az eredeti tervektől. A cég reagált.

Hirdetés

A BMW Group Magyarország hivatalos közleményben cáfolta a debreceni gyár termelését érintő változásokról szóló híreszteléseket, hangsúlyozva, hogy a projekt ütemezetten halad. A vállalat megerősítette, hogy a Neue Klasse platformra épülő elektromos modellek gyártása a tervek szerint valósul meg, és a gyár termelési kapacitásának fokozatos növekedésére számítanak. A 24.hu iparági forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a debreceni gyárban eredetileg tervezett három modell helyett csak két modell gyártása indulhat el. A harmadik modell, a Neue Klasse platformra épülő 3-as sorozat gyártását a BMW inkább müncheni központjába helyezi át. A BMW hivatalosan nem erősítette meg ezt az információt, azonban kiemelték, hogy a gyár kapacitása a piaci kereslet függvényében növekedhet.

Az iparági hírek szerint az éves termelés kezdetben 80-90 ezer jármű körül alakulhat, szemben az eredetileg tervezett évi 150 ezerrel. A termelés indulásának időpontját, amelyet korábban 2025-re terveztek, szintén egy évvel későbbre, 2026-ra halaszthatják. A változások mögött az elektromos autók iránti kereslet lassú felfutása és az iparág jelenlegi bizonytalan környezete állhat.

A BMW közleménye hangsúlyozta, hogy a debreceni gyár építkezése az eredeti ütemterv szerint halad, és nem történt változás a gyártási terveket illetően. Novemberben már megkezdődött az első tesztjárművek gyártása, és a vállalat célja, hogy 2025 végére elinduljon a Neue Klasse platformra épülő, teljesen elektromos X modell sorozatgyártása.

A közlemény szerint a debreceni gyárban a termelési kapacitás teljes kihasználása évi 150 ezer autó, de ez a szám fokozatosan érhető el, ahogy a kereslet növekszik. A BMW hozzátette, hogy az új gyártóegységeknél és modelleknél megszokott a kapacitás lépcsőzetes kiépítése. cA Neue Klasse platformot a BMW az elektromos autók új generációjának alapjaként tervezi, amely a hajtástechnológiai innovációk mellett kiemelkedő formatervezést és digitális élményt kínál. Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója korábban megerősítette, hogy a projekt ütemezetten halad, és az új platform kulcsszerepet játszik a vállalat elektromos járműstratégiájában.

A BMW szerint a debreceni gyár fejlesztése és működése központi szerepet játszik a vállalat jövőképében. A közleményben hangsúlyozták, hogy nem kívánnak reagálni a külső spekulációkra, és nem közölnek részleteket a jövőbeli gyártási számokról. Kiemelték ugyanakkor, hogy a gyár és a Neue Klasse projekt továbbra is az elektromos mobilitás jövőjének meghatározó eleme.

Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre!
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)

Hirdetés
Címkék:
Kapcsolódó cikkek