Itthon

Szakemberek szerint jövőre elbocsátási hullám jöhet Magyarországon ezen a területen

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
TrumpSzijjártó PéterSzijjártó PéterOrbán Viktor Szerbia
Hirdetés
Hirdetés

Hatalmas létszámleépítések várhatóak az autógyártásban mind Európában, mind hazánkban, hiszen egyre drasztikusabban csökken az új autók eladása. A piaci kereslet csökkenése, a verseny a kínai autógyártókkal, és a magasabb működési költségek miatt van szüksége ezekre a lépésekre például a Volkswagennél, ami hatalmas hatással van a hazai autóiparra is.

gyár
Hirdetés

A Volkswagennél több tízezer autó vár Németországban eladatlanul, területeket bérelnek azért hogy tárolni tudják az eladatlan autókat. Ennek hatására csökkenteni kellett a német termelést, ami azt jelenti, hogy a hazai autóiparban már most 8-10 százalékkal kevesebben dolgoznak a két évvel ezelőtti állapothoz képest. Jövőre azonban a szakemberek szerint drasztikus létszámleépítés jöhet, de van aki úgy véli, az autók árának csökkenése lehetne a fegyver a jelenlegi európai gyárbezárási hullám ellen.

Bánkuti István közgazdász, a Nissan Honda SteBa Kft. tulajdonosa szerint a jelentős árcsökkentések káros hatással vannak a piacra. Ezek olyan szakadékot hozhatnak létre, amely felborítja a piac működését, és hosszú távon fenntarthatatlan árakat eredményezhet. Ez nemcsak a korábbi vásárlók számára okoz problémát, hanem a későbbi vásárlók döntéseit is befolyásolja, mivel az új árszintek tartása gyakorlatilag veszteséges lenne.

Ha csökken az autógyártás az nem csak a munkahelyekre veszélyes de a használtautó piacon is problémákat okoz. Cser Zoltán, a pécsi EU Autó tulajdonosa szerint az új autók drágulása és csökkenő kínálata elkerülhetetlenül hatással lesz a használtautó-piacra is. A gyengébb minőségű és drágább új modellek miatt a használt autók ára várhatóan emelkedni fog, ahogyan az a Covid-időszakban is történt, amikor az új autók hiánya jelentős árnövekedést eredményezett a használtautó-piacon.

A céges autóvásárlók közül most inkább az elektromobilitas felé nyitnak véli a szakember. Huszár István, a Husz Car Kft. tulajdonosa szerint a cégek egyre inkább a kínai gyártású járműveket részesítik előnyben a nyugat-európai modellekkel szemben, különösen a tisztán elektromos és a tölthető hibrid autók esetében. Úgy véli, hogy az elektromos autók piacán jelentős élénkülés tapasztalható.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek