Itthon

Lesz Budapestnek főpolgármester-helyettese? Vitézy elmondta, mit akar Karácsonytól

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
TrumpSzijjártó PéterSzijjártó PéterOrbán Viktor Szerbia
Hirdetés
Hirdetés

Vitézy Dávid hangsúlyozta: csak akkor vállalja el a főpolgármester-helyettességet, ha programjának kulcselemei megvalósulnak. Szerinte a választók változást akarnak, amit csak átgondolt, írásos megállapodás és érdemi szakpolitikai együttműködés garantálhat.

Hirdetés

A Podmaniczky Mozgalom vezetője kijelentette, hogy megtisztelőnek tartja a főpolgármester-helyettesi jelölést, de kizárólag akkor fogadja el, ha lehetősége nyílik a város vezetésében érdemi szakpolitikai munkára. „Csak akkor tudok a főpolgármester partnere lenni a város vezetésében, ha a programomból kiemelt elemeket közösen meg tudjuk valósítani” – fogalmazott.

Hangsúlyozta, hogy a választási eredmények is jelentős változások szükségességére utalnak. A budapestiek 95%-a szavazott kettőnkre Karácsony Gergellyel, de az én 371 ezer szavazóm azt üzeni, hogy változást akarnak. Őket nem hagyhatom cserben – tette hozzá. A közös munka alapfeltételeként Vitézy egy írásos megállapodást szorgalmaz, amely pontosan rögzíti, hogy a főpolgármesterrel milyen programok megvalósításán dolgoznak együtt.

A Tisza Párt jelezte, hogy nem támogatja a jelölteket, amíg nincs elfogadott működési szabályzat (SZMSZ) a főváros számára. „A jelenlegi helyzetben, amikor nincs világos többség a közgyűlésben, transzparens módon kellene rendezni a hatásköri kérdéseket. Enélkül nem tudok partnere lenni Karácsony Gergelynek” – jelentette ki Vitézy.

A Fidesz sem támogatja Vitézy kinevezését, annak ellenére, hogy a főpolgármester-választáson a párt visszalépett a javára. „A Fidesz most mindent elutasít, ebben a szuperellenzéki szerepben vannak a fővárosban. De az én plakátomra nem az volt írva, hogy ellenállás mindenáron, hanem az, hogy pártpolitikai csatatér helyett valódi városfejlesztés Budapesten” – utalt kampányüzenetére.

Vitézy Dávid szerint a szerdai közgyűlésig nem valószínű, hogy minden feltétele teljesül, így kérdéses, hogy elfogadja-e a jelölést. „Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, nem fogom elfogadni a jelölést. A budapestiek változást várnak, és ennek érdekében elvi kérdéseket nem engedhetek el” – zárta gondolatait.

Az interjú során szóba került, hogy Szentkirályi Alexandra, a fővárosi Fidesz vezetője éjszakára bezáratná az aluljárókat. Ezzel kapcsolatban Vitézy megjegyezte: osztja az ötletet, „de nem azért, mert Szentkirályi Alexandra ezt mondja, én ezt mondtam tíz éve is, és a programomban is benne van, de mondja minél több ember, annál jobb” – tette hozzá.

Vitézy szerint a romló köztisztaság és közbiztonság problémáit egyes aluljárók lezárásával lehetne kezelni. Példaként a Blaha Lujza téri aluljárót említette: „Ott mindenki, aki nem a metróba igyekszik, a zebrán kel át, mert az aluljárót másra használják. Éjszaka a Blahán olyanok vannak, akik nem átkelni akarnak, hanem valami mást csinálnak. Ez nem elfogadható.”

A beszélgetés során a MÁV sorozatos problémái is előkerültek. Vitézy élesen bírálta Lázár János közlekedési minisztert, amiért számos beruházást leállított, köztük olyanokat is, amelyek uniós forrásból valósulhattak volna meg. „Budapesten a fejpályaudvarok vágányai kritikusan rossz állapotban vannak, és ezeknek a felújítását sorra leállították. Most a budapesti és nyugati országrész utasai isszák meg ennek a levét” – mondta.

Külön kitért a közelmúltban történt vasúti üzemzavarokra, például a Kelenföldi pályaudvar körüli problémákra, ahol órákra leállt a közlekedés. „A MÁV nemcsak hogy képtelen az ilyen helyzeteket normálisan kezelni, de az utastájékoztatás és pótlás is teljesen elégtelen. Ilyen alapvető hibákat egy jól működő rendszer nem engedhet meg magának” – hangsúlyozta.

Vitézy a fővárosi parkolási rendszer digitalizálását is kulcsfontosságúnak tartja. Elavultnak nevezte a parkolóautomatákat, amelyek fenntartása milliárdos költségekkel jár. „A budapestiek több mint 80%-a ma is mobillal fizet, pedig az drágább a kényelmi díj miatt. Ha ezt a díjat eltöröljük, és az automatákat kiváltjuk, jelentős összegeket takaríthatunk meg” – mondta.

Javaslata szerint 2026-ra teljesen át lehetne állni a digitalizált parkolásra, kamerás rendszerek alkalmazásával, ahogy Varsóban. „Ez hatékonyabb lenne, és az így megspórolt pénzt P+R parkolók építésére és útfelújításokra fordíthatnánk” – fejtette ki.
 

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek