A hideg és esős időjárás ellenére a Budapesttől 20 kilométerre délre, a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán, még mindig feszített tempóban folyik az építkezés. A beruházás egyik főmérnöke híradónknak azt mondta, Taksony állomás az 1930-as években közel 100 évvel ezelőtt épült, éppen ezért régi fényét megőrizve állítják helyre konzerválva a történelmi emlékeket.
„Taksony állomáson a vágányépítési munkálatok már befejeződtek. Ami még folyamatban van, azok a biztosítóberendezéses és felsővezetéki munkák. Ezen az állomáson korábban nem volt gyalogos aluljáró, de ez megváltozik. Az állomáson lévő épület felújításra került, megerősítésre kerültek az alapszerkezetek és a külső része az épületnek szigorúan a magyar műemléki előírásoknak megfelel” – fogalmazott Chen Zhongliang.
A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának a kínai vállalat által kivitelezett része a munkálatok utolsó fázisába lépett. Korábban voltak olyan sajtóhírek, hogy csúszik az építkezés, azonban a sanghaji cég főmérnöke azt mondta stábunknak, hogy az építkezés zökkenőmentes és a tervek szerint halad.
„A projekt 2025-ben fog elkészülni. A becslések szerint a teljes vonal elkészülte után a két város közötti menetidő 8 óráról körülbelül 3 órára csökken. A vasúti pálya korábban 80 kilométer per órás sebességre volt alkalmas, a felújítás után azonban 160 km/h-s sebességre fog növekedni. Az én cégem a Bösztörpusztától Fülöpszállásig húzódó szakasz építését végzi” – nyilatkozta a főmérnök.
Az újonnan épült dunavarsányi vontatási állomáson Kínából származó villamosítási berendezéseket alkalmaznak.
„Ami tulajdonképpen az energiaellátásnak a szívét jelenti, az egész vonalnak az energiaellátását biztosítja. Az állomáson két vontatási transzformátor található, illetve egy 25 kilowattos kitápláló vezeték. Az energiaellátás Soroksár és Kiskunlacháza többször közötti vonalat fedi le. Stabil és megbízható energiaellátást fog biztosítani a terület villamosított vasútvonalai számára” – mondta el Zhou Xinwen, a China Railway Electrification Engeeing Group igazgatója az ATV Híradónak.
Hozzátette: a Budapest – Belgrád vasútvonal projekt nagyban hozzájárul, hogy Magyarország és Szerbia a régió közlekedési és logisztikai csomópontjává váljon.
Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre!
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)