Itthon

Orbán: Újabb 1 milliárdos hitelről tárgyalunk, vasútfejlesztésre költjük

Csuhaj Ildikó
Hirdetés

A miniszterelnök szerint Lázár János minisztersége alatt fog megtörténni a vasút modernizálása. “Épp most tárgyalunk az Európai Befektetési Bankkal egy másik 1 milliárd eurós hitelről”, amit vasútfejlesztésre akarunk költeni - jelentette ki Orbán Viktor a parlamentben.

Hirdetés

Továbbra sem látunk tisztán a Budapest-Belgrád vasútvonal beruházással kapcsolatban, ezen a vonalon történt tragikus baleset pénteken, Újvidéken – vetette fel Kanász-Nagy Máté ellenzéki képviselő az azonnali kérdések órájában a parlamentben, amikor Orbán Viktort kérdezte. Az eddigi kérdés-válaszokról itt és itt írtunk.

„Mintha visszafelé fejlődne a vasút, sokkal lassabbak és pontatlanabbak a vonatok Lázár János vezetése alatt” – jelentette ki, és feltette a kérdést: mikor lesz átfogó vasútfejlesztési program?

“Mandineresen Lázárnak szól… “

“Mégiscsak jobb lett volna, ha arról beszélünk, hogy hol van Csárdi képviselőtársunk, kilépett-e már az LMP-ből” – kezdte a válaszát viccelve a miniszterelnök ( a kérdést hozzá ugyanis Csárdi Antal is jegyezte ).

“Nekem címezte a kérdést, de mandineresen Lázár Jánosnak szól. Jóval kötözködik! Nem javaslom” – reagált Orbán Viktor az ellenzéki kérdésre, hangsúlyozva;  

ha valaha is volt esély arra, hogy a MÁV-ból egy korszerű modern a magyar igényeket kielégítő állami vasút legyen, azt Lázár János minisztersége alatt fog megtörténni. 

Az ő eredménye az is, hogy már több ember veszi igénybe a vasutat mint bármikor korábban, ez tekintélyes részben a miniszter úrnak köszönhető – hangoztatta a miniszterelnök.

A válaszában – ami a vasútfejleszrést illeti – Orbán Viktor a  “sunyi kinai megjegyzésére” azzal válaszolt: kínai hitelből finanszírozzák a Budapest-Belgrád vasúti beruházást, de ez egy magyar beruházás.

De mint Orbán Viktor elárulta: 

“mint ahogy éppen most tárgyalunk az Európai Befektetési Bankkal (EIB) egy másik 1 milliárd eurós hitelről”, amit szintén vasútfejlesztésre akarunk költeni. Olyan hitelekkel dolgozunk, ami a piacin elérhető, van európai is és  an kínai is – mondta a miniszterelnök.  

De a Budapest-Belgrád vasútvonal egy magyar beruházás, amire szükség van, mert így a görög kikötőkből majd Magyarországon keresztül jutnak el az áruk az európai kontinensre, Nyugat-Európába, ami jót fog tenni a msgyar gazdaságnak is. “Ez evidens nemzetgazdasági érdek” – mondta a miniszterelnök.

Még nem vagyunk elég nagyok és gazdagok

Tanuljon Mátyás királytól, öltsön álruhát, vegyüljön el az emberek között és meg fogja tapasztalni, hogy a gazdaságpolitika nem működik – javasolta Toroczkai László (Mi Hazánk) az azonnali kérdések órájában.

Az infláció elvitte a gazdasági növekedést, a magyarok rosszabbul élnek, mint két évvel ezelőtt hangoztatta az ellenzéki képviselő.

„Isten bizony, figyeltem, de nem tudom, mi a kérdés” – mondta Orbán Viktor a válaszában, aki visszatért 1920-ra, amikor úgy az ellenségeink úgy döntöttek, Magyarország legyen kicsi és szegény, “2010-ben pedig úgy döntöttünk, hogy Magyarország újra legyen nagy és gazdag” – tette hozzá a miniszterelnök.

Ezt szolgálja a gazdaságpolitikája a kormánynak. Nincs olyan gazdasági mutató, amiben 2010 óta “valamilyen előrelépés” ne történt volna. De még nem elégedettek, “mert nem vagyunk elég nagyok és gazdagok” – mondta Orbán Viktor, hozzátéve: “azok leszünk, ha folytathatjuk a kormányzást”.

Tegyük újra naggyá Magyarországot! – hangoztatta a második körben.

„Félbaloldali, balosokkal szövetkező Jobbikból dezertált párt” – mondta Orbán Viktor a Mi Hazánkról, s végül kijelentette: 9 százalékkal nőtt a magyar munkavállalók reálbére, ez a vállalkozók és a dolgozók teljesítménye, “ezt nem érdemes leértékelni”.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek