A vizsgálat különös figyelmet fordít négy fő területre:
- Ételminőség és állapot: a kiszállított ételek megfelelő állapotban érkeznek-e, pl. nem hideg, nem borult vagy folyt ki.
- Kiszállítási idő: a meghirdetett határidők pontos betartása, és az időbeli csúszások mértéke.
- Árképzés: az árak egyértelműsége és az esetleges, többletdíjak (kiszállítási, szolgáltatási díjak) felszámítása.
- Kompenzáció: fogyasztói sérelem esetén a kompenzáció megléte és megfelelő kezelése, valamint az esetleges visszatérítések tényleges biztosítása.
Az ellenőrzések a honlapon és az általános szerződési feltételekben megjelenő fogyasztói tájékoztatásra is kiterjednek. Az akció célja, hogy a magyar fogyasztók megfelelő védelmet kapjanak, és szükség esetén jogsértés esetén a hatóság azonnal intézkedjen – áll a Nemzetgazdasági Minisztérium sajtóközleményében.
Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre!
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)