2024 július harmadikán az Árpád hídon egy ámokfutó a forgalommal szemben hajtott fel a hídra egy lopott taxival, majd több autónak is nekiment. A balesetnek három halálos áldozata volt. Egy héttel a szomorú eset után ismét gázolás történt az Árpád hídon, amikor egy biciklist gázoltak el. Az ötven körüli férfit súlyos sérülésekkel szállították kórházba.
Egy évvel ezelőtt szintén az Árpád hídon egy 26 éves kerékpáros vesztette életét, amikor egy 690 lóerős Mercedes sofőrje elvesztette uralmát az autó felett és a szalagkorlátot átszakítva elgázolta a szabályosan haladó biciklist, aki szörnyethalt. Akkor Karácsony Gergely új sebességmérő kamerák üzembe helyezését jelentette be.
„Én azt remélem, hogy őszre ezek a kamerák, 48 kamera, kihelyezésre kerülnek. Most indítjuk el a közbeszerzését ezeknek” – fogalmazott a főpolgármester. A kamerák azonban mostanáig csak tesztüzemben működtek. Szerdától viszont már élesben működnek a Fővárosi Önkormányzat által felszerelt sebességmérők – közölte a BRFK Közlekedésrendészeti főosztály vezetője.
„26 modern, hitelesített sebességmérő berendezés fogja 47 forgalmi sáv járműforgalmát ellenőrizni éles üzemben. A berendezések radaros elven működnek különböző fényviszonyok mellett is folyamatos, a nap 24 órájában elhaladó járművekről minden napszakban jó minőségű felvételeket fognak készíteni” – fogalmazott Híradónknak Dr. Léránt Krisztián.
Kiss Ambrus kiemelte: a 26 új traffipax az egyhetes tesztüzem alatt több mint 38 ezer gyorshajtást rögzített: „Ez az első alkalom, hogy önkormányzat saját maga telepített és üzemeltet kamerákat úgyhogy azt remélem, hogy más nagy városok esetében is egy példát tudunk mutatni ezzel” – magyarázta.
Karácsony Gergely Facebook oldalán azt írta: a kamerák kihelyezése nem önkormányzati feladat, mégis egy lépés a sok közül annak érdekében, hogy elérjük a célunkat: senki, de senki ne haljon meg a városban közúti balesetben.
A Közlekedő Tömeg alelnöke, Spohn Márton a traffipaxok mellett az átlag sebességmérést is javasolja. „Ami a kamerák előtt való elhaladás időpontjai alapján azt nézi meg, hogy egyáltalán a két kamera között át lehet-e jutni szabályosan, olyan gyorsan mint ahogy az autónak a rendszámát érzékelték” – fogalmazott Spohn. A rendőrség a helyszínek kiválasztásában működött közre, figyelembe véve a baleseti kockázatokat és az infrastruktúra adottságait.