A magyar kormány célja, hogy akkumulátorgyártó nagyhatalommá váljon az ország. Jelenleg két cég három gyára üzemel, és számos további épül, a legfrissebb hírek azonban arról szólnak, hogy idén tavasszal és nyáron elbocsátási hullám kezdődött.
Székely Tamás, a Vegyipari Dolgozók Szakszervezetének elnöke az ATV Start című műsorban erre reagálva kifejtette: „Az akkumulátorgyártás Magyarországon is zsákutca, főleg, hogy az európai autóipar, különösen Németországban igen komoly válságba került, hiszen a Volkswagen három németországi gyárát zárja be, ami 12 ezer embert fog érinteni.”
Székely hozzátette: az akkumulátorgyártás és „az inasképzés” helyett végre magas hozzáadott értékű beruházásokat kellene Magyarországra hozni.
A beszélgetésből néhány kulcsadat is kiderült: A hazai akkumulátorgyártás a tervek szerint összességében egy 40 ezer fős ágazatot lesz – jelenleg tízezren dolgoznak az iparágban –, miközben a gyógyszeriparban 20 ezer fő dolgozik.
Az épülő gyárakhoz elsősorban mérnököket vesznek föl, ami Székely szerint jó irány. A már működő három gyárban – Göd, Iváncsa és Komárom – operátori feladatokat is ellátó, többségében betanított munkát végző munkavállaló van. Persze kisebb számban találhatunk mérnököket és egyéb magasabban kvalifikált munkavállalót is, tette hozzá a szakszervezeti vezető. megtalálhatunk.
Egy operátori munkakörben a jelenlegi alapfizetés bruttó 360 ezer forintnál kezdődik, erre jönnek különböző bónusz kifizetések, illetve a műszakpótlékot, ami összesen bruttó 400-450 ezer forint havi szinten. Az akkumulátorgyári fizetések az operátorok – betanított munkások – esetében tehát rendkívül alacsonyak, hiszen a KSH legfrisseb jelentése szerin az országos átlagfizetés bruttó 630 ezer forint.
Arra a kérdésre, hogy mi lesz az iparággal, ha az elektromosautó eladások visszaesése nem átmeneti, hanem tartós jelenség marad, Székely Tamás kifejtette: „alapvetően komoly hiba volt erre az ágazatra építeni, mert az autóipar komoly válságban van, nagyon sok a bizonytalanság, a vevők egy része elfordult az elektromos autóktól, és számos szakértő szerint Európa nem fog tudni az autóiparban úgy fejlődni, mint Kína.
Arra a kérdésre, hogy van-e B-terve a kormánynak, Székely kijelentette: „Biztos, hogy nincs.”