Itthon

Retteghetnek az influenszerek? – Figyelmeztetést adott ki a legkeményebb gazdasági intézmény

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Karácsony GergelyférfipénzMagyar Péter előrehozott választás
Hirdetés
Hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye arra hívja fel a figyelmet, hogy a pénzügyi döntések meghozatala előtt a fogyasztóknak alaposan és higgadtan kell mérlegelni, valamint több forrásból érdemes tájékozódni. A GVH kiemelten figyelmezteti az "influenszerek" jelenségére. Ezzel összefüggésben a nemzeti versenyhatóság véleményvezérek figyelmébe ajánlja az influenszer marketing tájékoztatóját.

miniszter
Hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye arra hívja fel a figyelmet, hogy a pénzügyi döntések meghozatala előtt a fogyasztóknak alaposan és higgadtan kell mérlegelni, valamint több forrásból érdemes tájékozódni. A GVH kiemelten figyelmeztet a „influenszerek” jelenségére, akik pénzügyi eszközöket és szolgáltatások népszerűsítenek közösségi média felületeken. Az ilyen típusú tartalmak különösen fontosak, hogy ha az influenszerek anyagi ellenszolgáltatásban részesülnek, azt jelezzék, mivel ez az objektivitásukra hatással lehet.

A GVH célja, hogy megvédje a fogyasztókat az esetleges félrevezető pénzügyi tanácsoktól, reklámoktól, és arra ösztönzi a véleményvezéreket és a hirdetőket, hogy jogszerűen, átlátható módon működjenek. A közlemény egy olyan tájékoztató részeként jelent meg, amely az influenszerek működésének kockázataira, a reklámtevékenységükre és az ezzel kapcsolatos felelősségre hívja fel a figyelmet.

A GVH-ban nem említik konkrét rossz példákat, de általánosságban figyelmeztetnek arra, hogy a influenszerek reklámtevékenysége esetén problémát jelenthet, ha nem tüntetik fel közleményt, hogy az általuk közzétett ellenszolgáltatásban részesültek. Az ilyen tartalmak esetén a fogyasztók megtévesztésének kockázata áll fenn, hiszen az ajánlások nem teljesen objektívek, mivel mögöttük üzleti érdek áll.

A GVH rámutat arra is, hogy a véleményvezéreknek világosan és közérthetően kell jelezni, ha fizetett promóciót folytatnak, például jól látható címkézéssel vagy szöveges utalással. A közlemény felhívja a figyelmet arra is, hogy a véleményvezérek is kötelesek megegyezni, akik saját vállalkozásukat vagy termékeiket népszerűsítik.

Korábban a GVH több influenszer ellen is indított eljárást, mert nem tüntették fel a fizetett tartalmak reklámjellegét. A GVH vizsgálatai szerint a magyar influenszerek jelentős része nem megfelelően jelzi a promóciós tartalmat, ami miatt több esetben is eljárások indultak . Ezzel összefüggésben a nemzeti versenyhatóság a véleményvezérek figyelmébe ajánlja az influenszer marketing tájékoztatóját. 

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek