A metrókocsik megújítása régóta húzódó ügy. A BKV-vezérigazgatója
áprilisban a Telexnek arról beszélt: már a 2011-es nagy metrótűz után felvették a
kapcsolatot a gyártócéggel, mit lehetne csinálni az elöregedett szerelvényekkel.
Szentkirályi Alexandra a napokban a metrószerelvények forróságát kérte
számon Karácsony Gergelytől, hőmérővel a kezében jelentkezett be.
Szentkirályi videóban elevenítette fel, hogy 7 éve Karácsony Gergelyék a forró
metró kocsikkal kampányoltak Tarlós Istvánnal szemben.
„Majdnem 36 ebben az orbitális hőségben szenvednek a Budapestiek. Ezt a
főpolgármester a klímás szolgálati autókban biztos, hogy nem érzik”
– mondta a fideszes politikus.
A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a 2-es és a 4-es metróvonalakon, ha nem
is tökéletes hatékonysággal, de érzékelhetően működnek a klímák. Szalay Áron,
az egyesület elnöke azt nyilatkozta: „Működik a klíma, elfogadható a
hőmérséklet, a földalattin nagy nyitható ablakok vannak így a folyamatos húzat
a rövid utazásokat elviselhetővé teszi. A 3-as metrón sajnos katasztrofális a
helyzet.
Az ATV Híradó pénteken a Népliget megállónál forgatott. Az utasok
beszámolói szerint – ironikusan azt lehet mondani, hogy – „nem fáztak a
szerelvényeken.”
Karácsony Gergely főpolgármester Szentkirályinak címzett üzenetében
kiemelte: mivel szokott metrózni, tudja, hogy meleg van. A főpolgármester arról
írt, hogy a Fidesz nem engedte meg az előző városvezetésnek, hogy új
metrókocsikat vásároljon, de még azt se, hogy az olcsóbb, és nem mellesleg a
kocsik klimatizálását is vállaló észt cég nyerje a felújítási megbízást.
Az előző ciklusban a főváros vezetése a klimatizálásra kereste a megoldást, erről
már a főpolgármester-helyettes beszélt. Mint Kiss Ambrus kifejtette:
ebben a ciklusban már képes volt a BKV egy olyan közbeszerzést kiírni, amely
műszakilag alkalmas arra, hogy klimatizálni lehessen az összes járművet, egy
kicsi probléma van, hogy akitől a Tarlós Szentkirályi Alexandrával együtt
vásárolta ezeket a kocsikat, most az az orosz gyártó nem adja ki az engedélyt
ehhez.
A BKV az ATV Híradó megkeresésére azt írta: megfelelő légcsere biztosítása érdekében a
szerelvényeken található szellőztetőrendszer folyamatosan működik, nyáron a
lehető legnagyobb kapacitással üzemeltették.