Lázár János közlekedésért felelős miniszter találkozóra hívta a magyar vasút állapotát az elmúlt héten bemutató Magyar Pétert. Az ellenzéki politikus 16 pontban foglalta össze a problémákat a közösségi oldalán, erre reagált szombaton Lázár János, felsorolva, hogy milyen vasúti fejlesztéseket tervez a kormány. „Hív a vasút, vár a Lázár” – zárta meghívóját. Magyar Péter az ATV Híradónak jelezte, megkezdte a találkozó szervezését.
„Én nem az irodájába szeretnék menni, a légkondicionált irodába, hanem a valóságot megnézni vele együtt. És remélhetőleg megmutatni a teljes magyar sajtónak és a magyar embereknek, akiknek egy jelentős része ismeri a napi valóságot a MÁV vonalain. De talán érdemes a miniszter úrnak a kommentjét is meghallgatni, a magyarázatát, hogy is jutott ide ez a nagy múltú vállalat, abba a szörnyű állapotba, ahol most van”
– fogalmazott Magyar Péter.
Magyar Péter a kritikák mellett a Tisza Párt szakpolitikai javaslatát is ismertetni akarja a miniszterrel. De nem csak ő kíván találkozni, szombaton Vitézy Dávid fővárosi képviselő és közlekedési szakpolitikus is találkozót kért a nyilvános üzenetváltásában. A Demokratikus Koalíció is rácsatlakozott a témára, közös vonatozásra hívva a kormányt.
A vasúti közlekedés kisebb összeomlást élt át két hete, amikor a Keleti pályaudvaron kisiklott egy szerelvény, sorozatos üzemzavarok voltak a balatoni vonalon, valamint a Déli és Nyugati pályaudvarnál is. Az esetek túlmutatnak az öreg járműparknak az utasok által régóta emlegetett kényelmi problémáin, egyre erősebbek a biztonsági aggályok. A Vasutasok Szakszervezete szerint megindult a szakmai egyeztetés a kormány és a szakmai szervezetek között.
A szakszervezet elnöke, Meleg János így fogalmazott az ATV Híradónak: „Olyan rég óta nem voltak fejlesztések és elvonások voltak, karbantartás, pályafelújítás területén, hogy ezeket pénzeket nem szabad elvonni, hanem ebben az évben is már pótolni kellene, és a kisebb karbantartások azonnal kell végezni.”
Értesüléseink szerint a miniszter hétfőn egyeztet a MÁV és a Volán vezetőivel és a legnagyobb szakszervezetekkel.