Itthon

Ez okozta a Keleti pályaudvar felé tartó vonat kisiklását

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
TrumpSzijjártó PéterSzijjártó PéterOrbán Viktor Szerbia
Hirdetés
Hirdetés

Eltörtek a csúcssínhez tartozó rögzítőcsavarok, ez okozta a Keleti pályaudvar felé tartó vonat kisiklását – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete. Az esemény okainak feltárására szakmai vizsgálatot indítottak.

Hirdetés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete közölte a honlapján, hogy a helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján megállapítható: 

„a 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgatórúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére”.

A szervezet arról is beszámolt, hogy a MÁV Zrt. 2024. augusztus 25-én, 19 óra 10 perckor jelentette számukra, hogy Budapest-Keleti pályaudvaron a 74–1 sz. vonat több kocsija kisiklott. A bejelentést követően a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnali helyszíni szemlét tartott – írja az Index.

Megállapították azt is, hogy mindkét vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra. „A 74–1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4. sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták. A mozdony kerekei utóbb visszatértek a pályára úgy, hogy azzal a mozdony a szomszédos – a 656–1 sz. vonat számára kijelölt – vágányra került. A 656–1 sz. vonat mozdonyvezetője a még mozgásban lévő, de már kisiklott kocsikat észlelve gyorsfékezéssel megállította vonatát körülbelül 50 méterrel az ütközés előtt” – írták.

Közölték azt is, hogy az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek