GVH hétfői közleménye szerint a Szentkirályi Magyarország Kft. 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásba” körforgásos rendszert hirdeti, amelynek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!”, „100%-ban újrahasznosítható”, „Palackból palackot, 50% rePET”, és ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal és képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat – közölte a versenyhivatal.
„Ezt a kampányunkat a GVH már 2020-ban megvizsgálta és akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent” – írta az atv.hu-nak megküldött válaszközleményében a Szentkirályi Magyarország, melynek tulajdonosa Balogh Levente, az ország egyik legismertebb, médiában is gyakran szereplő milliárdosa.
Hozzáteszik: a Szentkirályi Magyarország nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az 5 évvel ezelőtti kampányuk kapcsán, illetve korábbi döntésük ellenére. „A Szentkirályi Magyarország Kft. most is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad” – hangsúlyozzák.
Hozzáteszik: cégük mindig kiemelt figyelmet fordított a jogszabályi környezetnek való maradéktalan megfelelésre, a vállalatra és annak tevékenységére vonatkozó szabályozások betartására és a hatóságokkal történő szoros együttműködésre. „A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a “zöldre mosás” vagy greenwashing minden formáját, és elkötelezett az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseivel is folyamatosan támogat” – áll a közleményben.