Itthon

Megkezdődött a kártalanítás: ezek az utasok kaphatnak vissza pénzt

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Magyar Péter előrehozott választásTrumpSzijjártó PéterSzijjártó Péter
Hirdetés
Hirdetés

Budapest Főváros Kormányhivatala az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légi járat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést. Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok visszajelzései lapján pedig elkezdték a kifizetéseket.

Hirdetés

Budapest Főváros Kormányhivatala közleményében azt írja, hogy a hivatal az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légi járat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések, illetve járattörlések miatt. Az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek – írja a Blikk

Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak. Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár. 

Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak. Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést.

Azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.

A kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását – emelték ki a közleményben.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek