Nagyjából egy éve követi nyomon a Mátészalka Leaks csoport a Mátészalka-Debrecen közötti vasútvonalon történt késéseket. Minden közlekedő vonat késését regisztrálják, ezzel is szemléltetve a döntéshozók felé, hogy nagy baj van a vasúti közlekedéssel, legalábbis ezen a vonalon.
Az eddigi csúcsot a 2023 decemberi késések tartották, akkor havi összesítésben 2985 perccel később értek be a célállomásra a vonatok. Júliusban azonban ez a rekord is megdőlt, mert a hónapban 4529 percet, azaz több mint 75 órát késtek a vonatok ezen a szakaszon.
Litényi Levente a Mátészalka Leaks alapítója azt nyilatkozta az ATV Híradónak: így a nyári időszakban sok helyen bevezették 20 kilométer per órás sebességkorlátozásokat.
Két évvel ezelőtt a csoport alapítója azzal hívta fel a figyelmet a katasztrofális állapotokra, hogy a Debrecen-Mátészalka járatot futva előzte le. Hiába, azóta sem történt semmi, sőt még rosszabb lett a helyzet.
Kis túlzással, annyi eljutni a fővárosból Debrecenbe, mint onnan Mátészalkára. A helyiek azt szeretnék, ha az állam felújítaná ezt a szakaszt, azonban azt állítják a kérésük a MÁV-nál minden alkalommal süket fülekre talál. A Mátészalka Leaks alapítója szerint azt már meg sem merik említeni, hogy jelenleg dízel vonatok közlekednek ezen az útvonalon, és a környezettudatosság jegyében villamos pálya lenne ideális ezen a szakaszon is.