Itthon

Szakértő: akár 20 éven belül megtérülhet a repülőtér megvásárlása

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Szijjártó PéterOrbán Viktor SzerbiaTisza Pártkeleti
Hirdetés
Hirdetés

Az állami beruházások sorát erősíti a Liszt Ferenc repülőtér megvásárlása, amely ügylet most már hivatalosan is lezárult, egyre több minden derül ki erről az ügymenetről a témában. Dömötör Csabának a napokban azt mondta, hogy a repülőtér nem viszi, hanem hozza a pénzt. Ezzel kapcsolatban kérdeztük Varga Gábort, az Egek ura blog szerkesztőjét az ATV Startban.

Hirdetés

„Első fázisban vitt egy jó nagy adag pénzt, aztán utána majd hoz kisebb részletekben egy másik adag pénzt” – fogalmazott a szakértő, és hozzátette: az államtitkár osztaléknyilatkozata alapján elkezdett a magyar sajtó számolni, és akkor kihoztak egy nagyjából 40 éves megtérülést.

„Én azt gondolom, hogy ez egy nagyon leegyszerűsített számítás. Szerintem valahol 20 és 30 év között lesz ez a megtérülés, ami egyébként nemzetközi összehasonlításban is egy elég jó arány” – mondta, és hozzátette: az alapvető félreértés az, hogy Dömötör Csaba tényszerűen az osztaléktermelő képességéről beszélt a repülőtérnek, ami egy kemény közgazdasági megfogalmazás.

„De azt is tudni kell, hogy ez egyfajta jövedelem, amire a tulajdonosok szert tesznek. Ezen kívül van egy csomó más, és hogyha azokat is beleszámítjuk, akkor ezek az évek szépen mennek vissza-vissza” – magyarázta, majd kifejtette:

Egy akkora vállalat esetében, mint amilyen egy repülőtér, ezernyi pénzügyi művelet van – ezernyi befektetés, értékcsökkenési leírás, immateriális jogok, tagi kölcsönök. Az osztalék a legvégén van a pénzkivételnek, de azelőtt azért még számos lehetősége nyílik a tulajdonosnak arra, hogy jövedelmet szerezzen ebből a gazdasági entitásból.

„Mindaz, amit ez a gazdasági egység, amit repülőtérnek hívunk, hasznot hajt a magyar államnak, az lényegesen több, mint a repülőtér nyereségéből felvehető osztalék” – szögezte le a Varga Gábor.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek