„Első fázisban vitt egy jó nagy adag pénzt, aztán utána majd hoz kisebb részletekben egy másik adag pénzt” – fogalmazott a szakértő, és hozzátette: az államtitkár osztaléknyilatkozata alapján elkezdett a magyar sajtó számolni, és akkor kihoztak egy nagyjából 40 éves megtérülést.
„Én azt gondolom, hogy ez egy nagyon leegyszerűsített számítás. Szerintem valahol 20 és 30 év között lesz ez a megtérülés, ami egyébként nemzetközi összehasonlításban is egy elég jó arány” – mondta, és hozzátette: az alapvető félreértés az, hogy Dömötör Csaba tényszerűen az osztaléktermelő képességéről beszélt a repülőtérnek, ami egy kemény közgazdasági megfogalmazás.
„De azt is tudni kell, hogy ez egyfajta jövedelem, amire a tulajdonosok szert tesznek. Ezen kívül van egy csomó más, és hogyha azokat is beleszámítjuk, akkor ezek az évek szépen mennek vissza-vissza” – magyarázta, majd kifejtette:
Egy akkora vállalat esetében, mint amilyen egy repülőtér, ezernyi pénzügyi művelet van – ezernyi befektetés, értékcsökkenési leírás, immateriális jogok, tagi kölcsönök. Az osztalék a legvégén van a pénzkivételnek, de azelőtt azért még számos lehetősége nyílik a tulajdonosnak arra, hogy jövedelmet szerezzen ebből a gazdasági entitásból.
„Mindaz, amit ez a gazdasági egység, amit repülőtérnek hívunk, hasznot hajt a magyar államnak, az lényegesen több, mint a repülőtér nyereségéből felvehető osztalék” – szögezte le a Varga Gábor.