Hirdetés
Itthon

Celeblista: Azahriah beelőzte Balázst és Majkát

ATV.hu

 
A Forbes tizenegyedik alkalommal rangsorolta a legértékesebb magyar celebeket üzleti és márkaértékük alapján.

Hirdetés

Azahriah huszonkét helyet ugorva idén mindenkit előz. A leghallgatottabb magyar előadó
a Spotifyon, akár ötvenmilliót is elkérnek egy koncertjéért, Tisza-kollekcióját pillanatok alatt kapkodták el a boltban, mozifilm forog róla, és persze mindenki kívülről fújja a történelmi Puskás-triplázását majdnem 140 ezer látogatóval. Közösségi médiás felületeinek összes követője a kétmilliót súrolja, Z generációs popsztár létére az utóbbi évben a nyomtatott bulvársajtóban is az egyik legtöbbször címlapra pakolt név volt. A vizsgált hat kategóriából (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) hármat is Azahriah nyert.
 

„Igazi Z generációs celeb. 

Úgy tudott üzleti értéket kovácsolni a nevéből, tehetségéből, hogy közben minden szabályt felrúg a piacon. 

A lista többi szereplőjével szemben ő nincs rászorulva interjúkra, fizetett posztokra, arra bólint rá, amiben valós értéket lát. Éjfélkor a semmiből dobhatja ránk új albumát, és másnap mindenki arról beszél, ilyen széles körben itthon erre senki nem képes. Meglepő is meg nem is, hogy idén még Sebestyén Balázst és Majkát is előzte. Az biztos, hogy neh egy ilyen évből továbblépni” – mondja Vaszkó Iván, a Forbes újságírója, A legértékesebb magyar celebek lista szerkesztője.
 

Békeidőben Sebestyén Balázs (2.) lehet, első lenne, két év után ugyanis beelőzte Majkát (3.) – csakhogy Azahriah pedig mindkettejüket. Balázs idén is az ország legismertebb híressége, nemrég pedig DJ Oti néven tömte tele a siófoki Plázst, szinte egyetlen nap alatt elkeltek a jegyek. Majka huszonkét évvel a ValóVilág után is az egyik legláthatóbb celeb, az őt felfedező csatornához visszatérve hamarosan az X-Faktor mentoraként kerül képernyőre.

Legek, újoncok, szabadesők
 

Tavalyhoz képest kilenc helyett ugrott előre a Valmar (4.), Marics Petit és Valkusz Milánt nemcsak koncerteken, de a közösségi médiában is tömegek figyelik, az Azahriah-filozófiával szemben ők bátran használnak fizetett posztokat, tévéreklámokat, óriásplakátokat. Palvin Barbit (6.) a lista szabadesői is elősegíthették abban, hogy az eddigi legjobb listás helyezését érte el. Rúzsa Magdi (7.) két évig harmadik volt, most visszább esett, és igen: 2024-et írunk, Geszti Péter (9.) pedig hosszú idő után újra a listára került.
Debütál Krausz Gábor (10.), aki az elmúlt egy év leggyakoribb címlapszereplője volt (238-szor!), a Nagy Ő, Jákob Zoltán (14.), aki majdnem kétmilliós közösségimédia-birodalmat verbuvált magának, valamint T. Danny (20.), akit, mint a lista többi celebzenészét, szintén az online jelenlét húz fel iszonyatosan.  
A legkedveltebb celeb még mindig Borbás Marcsi (13.), a Kertem Youtube-sorozat és termékcsalád, valamint az Egy.hu életmódszájt és webshop arca, a leghitelesebb pedig DTK, vagyis D. Tóth Krisztina (23.), a WMN alapítója, a magyar média egyik legbefolyásosabb nője (lásd A legbefolyásosabb magyar nők listánkat). Csobot Adél (21.) jócskán visszaesett a tavalyi kilencedik helyhez képest, és Hosszú Katinka (24.) feje felett is összecsaptak a hullámok, tizennyolc helyet zuhant. A legértékesebb harmincból idén olyan nevek szorultak ki, mint Alföldi Róbert (2014-ben és 2015-ben még első volt), Tóth Gabi vagy Stohl András.
 

A harmincfős lista felső tízese, a hetedik helyen holtversennyel (zárójelben a tavalyi helyezés):
 

1. Azahriah (23.)
2. Sebestyén Balázs (2.)
3. Majka (1.)
4. Valmar (13.)
5. Ördög Nóra (4.)
6. Palvin Barbi (12.)
7. Istenes Bence (5.)
7. Rúzsa Magdi (3.)
9. Geszti Péter (visszatérő)
10. Krausz Gábor (új)

Hirdetés
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek